TAE737 - TARİHSEL SÜREÇTE TÜRK İMGESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TARİHSEL SÜREÇTE TÜRK İMGESİ TAE737 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Değerlendirme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Onur Bilge KULA 
Dersin amacıDersin amacı, öğrencilere tarihsel süreç içinde Türk imgesinin tartışılmasını, Dünyada Türk imgesini, Doğu ve Batı kültürlerinde Türk imgesine dair karşılaştırmaları, Türk kimliğinin bıraktığı izleri bilimsel yöntemle kavratmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. Tarihsel süreç içinde Türk imgesinin nasıl ele alındığını yorumlayabilir.
  3. Dünyada Türk imgesinin nasıl olduğunu bilir.
  4. Doğu ve Batı kültürlerinde Türk imgesine dair karşılaştırmaları analiz edebilir.
  5. Türk kimliğinin bıraktığı izleri tespit edebilir.
Dersin içeriğiTarihsel süreç içinde Türk imgesinin tartışılması.
Dünyada Türk imgesi.
Doğu ve Batı kültürlerinde Türk imgesine dair karşılaştırmalar.
Türk kimliğinin bıraktığı izler.  
KaynaklarBaharoğlu, Ö. (2006). Oryantalizm, İslam ve Türkler, İstanbul: Toker Yayınları.
Bartold, V.V. (2004). Rusya ve Avrupa'da Oryantalizm. İstanbul: Küre Yayınları.
Bozkurt, F. (2014). Türk İmgesi Tuttum Aynayı Yüzüme. İstanbul: Kaynak Yay.
Bulut, Y. (2004). Oryantalizmin Kısa Tarihi, İstanbul: Küre Yayınları.
Hentch, T. (1996). Hayali Doğu. İstanbul: Metis Yayınları.
Kula, O. B. (2010). Batı Felsefesinde Oryantalizm ve Türk İmgesi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yay.
Kumrular, Ö. (2005). Dünyada Türk İmgesi. İstanbul: Kitap Yay.
Said, E. (2004). Freud ve Avrupalı Olmayan. İstanbul: Aram Yay.
Said, E. (2007). Haberlerin Ağında İslam. İstanbul: Babil Yay.
Turner, B. S. (2001). Marks ve Oryantalizmin Sonu. İstanbul: Kaynak Yayınları.
Yavuz, H. (1998). Modernleşme, Oryantalizm ve İslam. İstanbul: Boyut Yay. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk kavramı, etnik adlandırma, tarihsel kaynakları ve etimolojisi tartışmaları
2. HaftaTürk adının erken dönemde yer aldığı kaynaklar
3. HaftaÇin kaynaklarında Türk imgesi
4. HaftaBizans kaynaklarında Türk imgesi
5. Haftaİran kaynaklarında Türk imgesi
6. HaftaArap kaynaklarında Türk imgesi
7. HaftaAna hatlarıyla doğuda Türk İmgesi
8. HaftaAna hatlarıyla Avrupa'da Türk İmgesi
9. HaftaRus kaynaklarında Türk imgesi
10. HaftaBalkan kaynaklarında Türk imgesi
11. HaftaFransız kaynaklarında Türk imgesi
12. HaftaAlman kaynaklarında Türk imgesi
13. Haftaİngiliz kaynaklarında Türk imgesi
14. HaftaGünümüzde Türk imgesi I
15. HaftaGünümüzde Türk imgesi II
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama6530
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6424
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü49104300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türk dünyasının geçirdiği sosyal, ekonomik, kültürel, siyasi ve coğrafi değişimleri bütüncül bir perspektifte kavrar.   X 
2. Türk kültürünün ve etkileşimde bulunduğu kültürlerin kaynak dillerinden en az birisini okur, anlar ve bilgi üreterek yorumlar.    X
3. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarından biri üzerine karşılaştırmalı, bütüncül perspektifte analitik bilgi üretir.  X  
4. Türk kültürünün dil, sosyal yapı evrelerini komşu kültürlerle temas süreçlerini de dikkate alarak analiz eder. X   
5. Türk dili, kültürü ve sosyal yapısının karşılaştığı problemlerin çözümünde evrensel bilgi birikiminden de yararlanarak etkin bir metodoloji geliştirir.  X  
6. Mevcut ve muhtemel siyasi, askerî ve sosyo-ekonomik sorunların çözümü için evrensel Türkiyat perspektifli çözümler üretir.X    
7. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarında yaşadığı ve yaşamakta olduğu asimilasyon ve kaybolma tehlikelerini değerlendirir, bunlara karşı alınması gereken tedbirleri ilgili kurumlarla paylaşır. X   
8. Dünyadaki etnik ve kültürel sorunlarla ilgilenerek muhtemel çözüm yolları konusunda Türkiyat perspektifli analizler yapar.   X 
9. Türk kültürü ve etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine tarihî, filolojik, sosyal ve ekonomik alanlarda yeni bakış açıları geliştirir.  X  
10. Evrensel bilgi birikiminden hareketle Türkiyat perspektifinde bilgi üreterek metodolojik ve bilimsel katkılar sağlar.  X  
11. Türk kültürünün etkileşimde olduğu coğrafyalara yönelik dil, tarih ve kültür araştırmalarında yeni yöntemler dener ve teknolojik kullanım yöntemlerini geliştirir. X   
12. Türk dili, tarihi ve kültürü ile onun etkileşimde bulunduğu dil, tarih ve kültürler üzerine bilimsel katkılar sağlar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek