HYT730 - İLERİ KLİNİK UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ KLİNİK UYGULAMA | HYT730 | 4. Yarıyıl | 1 | 32 | 17 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Erasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğr. Üyesi Seher Başaran Açıl | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye Hemşirelik Esasları ve Yönetimine özgü ve bu alana temel oluşturan kuram, kavram, ilke ve yöntemlere konusunda profesyonel ve klinik yeterlilik kazandırmak, hemşirelik uygulaması ve liderliği konusunda eleştirel ve analitik bakış açısı geliştirmek ve bağımsız bilimsel ve etik araştırma yürütmek suretiyle yeni sentezlere ulaşmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenci çeşitli sağlık bakım kurumlarında öğretim süreci basamaklarını kullanarak hemşirelik öğretimi ve yönetimi uygulaması konusunda gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve gözlemleri, hemşirelik uygulamaları ve yönetimi konusunda bir proje raporu hazırlar | |||||
Kaynaklar | Potter PA, Perry AG. (2012) Fundamentals of Nursing. St Louis: The C.V. Mosby Company. Huber, D. (2010) Leadership and nursing care management Saunders Philadelphia. Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2009). Teaching in nursing. A guide for faculty (3rd ed.). St. Louis: Elsevier/Saunders Bastable, S. B. (2008). Nurse as educator: Principles of teaching and learning for nursing practice (3rd ed.). Boston: Jones and Bartlett Publishers. Young L.E, Paterson B.L. (2007). Teaching nursing: developing a student-centered learning environment. Lippincott Williams&Wilkins. O'Connor A.B. (2006). Clinical Instruction And Evaluation: A Teaching Resource. Jones and bartlett Publisher: Sudbury. Marquis, Bessie L. (2003) Leadership roles and management functions in nursing: theory and applications Lippincott Williams & Wilkins Philadelphia. Sullivan, Eleanor J. (2001) Effective leadership and manage-ment in nursing Prentice Hal lUpperSaddle Ri. Kozier B, Erb G, Berman AJ, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Laboratuvar Çalışması |
2. Hafta | Laboratuvar Çalışması |
3. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
4. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
5. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
6. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
7. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
8. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
9. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
10. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
11. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
12. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
13. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
14. Hafta | Genel değerlendirme, sunum yapma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 56 | 50 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Toplam | 200 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 32 | 416 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 26 | 364 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 15 | 6 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 57 | 81 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar | X | ||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | X | ||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | X | ||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek