HYT730 - İLERİ KLİNİK UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ KLİNİK UYGULAMA HYT730 4. Yarıyıl 1 32 17 30
Önkoşul(lar)-var iseErasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğr. Üyesi Seher Başaran Açıl 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye Hemşirelik Esasları ve Yönetimine özgü ve bu alana temel oluşturan kuram, kavram, ilke ve yöntemlere konusunda profesyonel ve klinik yeterlilik kazandırmak, hemşirelik uygulaması ve liderliği konusunda eleştirel ve analitik bakış açısı geliştirmek ve bağımsız bilimsel ve etik araştırma yürütmek suretiyle yeni sentezlere ulaşmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak öğrenciler ; Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü teori, kavram, ilke ve yöntemleri güncel, eleştirel ve analitik bir bakış açısıyla irdeleyebilir
  2. Hemşirelik bakımı ve yönetimine yönelik sistematik bir yaklaşım benimser
  3. Klinik ortamda farklı kültürel ve sosyal yapıya ait bireylere hemşirelik bakımı sunar
  4. Klinik ortamda sağlık bakım ekibi üyeleri ve öğrencilerle kültürel etkileşimde bulunur
  5. Bilimsel bilgiyi analiz ve sentez ederek hemşirelik uygulamaları alanında karşılaşılan sosyal, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur
  6. Bilimsel yöntem ve etik ilkeleri kullanarak hemşirelik bakımı ve yönetimi alanında bir araştırma önerisi hazırlar
Dersin içeriğiÖğrenci çeşitli sağlık bakım kurumlarında öğretim süreci basamaklarını kullanarak hemşirelik öğretimi ve yönetimi uygulaması konusunda gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve gözlemleri, hemşirelik uygulamaları ve yönetimi konusunda bir proje raporu hazırlar 
KaynaklarPotter PA, Perry AG. (2012) Fundamentals of Nursing. St Louis: The C.V. Mosby Company.
Huber, D. (2010) Leadership and nursing care management Saunders Philadelphia.
Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2009). Teaching in nursing. A guide for faculty (3rd ed.). St. Louis: Elsevier/Saunders
Bastable, S. B. (2008). Nurse as educator: Principles of teaching and learning for nursing practice (3rd ed.). Boston: Jones and Bartlett Publishers.
Young L.E, Paterson B.L. (2007). Teaching nursing: developing a student-centered learning environment. Lippincott Williams&Wilkins.
O'Connor A.B. (2006). Clinical Instruction And Evaluation: A Teaching Resource. Jones and bartlett Publisher: Sudbury.
Marquis, Bessie L. (2003) Leadership roles and management functions in nursing: theory and applications Lippincott Williams & Wilkins Philadelphia.
Sullivan, Eleanor J. (2001) Effective leadership and manage-ment in nursing Prentice Hal lUpperSaddle Ri.
Kozier B, Erb G, Berman AJ, 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLaboratuvar Çalışması
2. HaftaLaboratuvar Çalışması
3. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
4. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
5. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
6. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
7. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
8. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
9. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
10. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
11. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
12. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
13. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, tartışma, rapor yazma
14. HaftaGenel değerlendirme, sunum yapma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama5650
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1430
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı0100
Toplam200

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1332416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1426364
Sunum / Seminer Hazırlama11616
Proje000
Ödevler15690
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5781900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler.    X
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler.    X
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar.    X
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir    X
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir    X
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder.     X
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar   X 
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar    X
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar.    X
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder.     X
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. X   
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir    X
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır.    X
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek