HHS730 - İLERİ SAHA UYGULAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ SAHA UYGULAMASI HHS730 2. Yarıyıl 1 32 17 30
Önkoşul(lar)-var iseErasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye farklı toplum ve kültürlerdeki bireylerin hemşirelik bakımında uzmanlaştığı alana ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenci, farklı kültürdeki bireylerin bakımı, sağlıklarının geliştirilmesi ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olabilecek; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilecek; istatistiksel analiz yapabilecek; uzmanlık alanına uygun araştırmalar planlayabilecek, yürütebilecek ve sonuçlarını yayınlayacak; en az bir yabancı dil kullanarak iletişimde bulunabilecek; eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirebilecek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  2. Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ilgili toplumdaki farklı birey ve grup profillerini gözlemler, edindiği yeni bilgileri sistematik eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, hemşirelik bakımının planlanmasında ve birey ve toplum eğitiminde kullanır.
  3. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
  4. Uzmanlık alanı ile ilgili sahip olduğu bilimsel bilgileri farklı kültürlerden gelen bilgilerle bütünleştirip kendi kültürüne uyarlayarak kendi alanında kanıt oluşturacak ileri düzeyde araştırma planlayıp yürütür, sonuçlarını yayınlar.
  5. En az bir yabancı dili kullanarak sağlık ekibi, birey, aile, toplum ve diğer öğrencilerle kültürel etkileşimde bulunarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve tartışır.
  6. Bilimsel bilginin analiz ve sentezini yaparak eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirir ve alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
Dersin içeriğiÖğrenci sahada, işyerlerinde, okullarda, huzurevlerinde, toplum sağlığı ve aile sağlığı merkezlerinde ve ev ziyaretlerinde gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve yapmış olduğu gözlemleri ve uygulamaları içeren bir rapor yazar. Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsar. 
Kaynaklar1- Allender, J., Rector, C., Warner, K. (2009). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. 7edit. Lippincott Williams & Wilkins Publishers.
2- Stamler, L.L.,Yiu, L. (2011). CommunityHealthNursing: A CanadianPerspective. 3nd edit. PearsonPrenticeHall Publisher.
3- Maurer FA, Smith CM. (2009. )Community/ Public health Nursing practice Health for families and populations.4th edit. Saunders Elseiver, St.Louis Publishers.
4- Stanhope, M.,Lancaster J. (2011). PublicHealthNursing: Population-CenteredHealthCare in theCommunity. 8nd edit. ElsevierHealthSciences. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
2. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
3. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
4. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
5. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
6. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
7. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
8. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
9. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
10. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
11. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
12. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
13. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
14. HaftaSaha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma
15. HaftaGenel değerlendirmeye hazırlık
16. HaftaGenel değerlendirme, sunum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 1450
Ödevler130
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı16100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)1432448
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1426364
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler16060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü44133900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir    X
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular    X
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur.    X
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder    X
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek