HHS730 - İLERİ SAHA UYGULAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ SAHA UYGULAMASI | HHS730 | 2. Yarıyıl | 1 | 32 | 17 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Erasmus Programına kabul edilen öğrenci olmak | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye farklı toplum ve kültürlerdeki bireylerin hemşirelik bakımında uzmanlaştığı alana ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır. Öğrenci, farklı kültürdeki bireylerin bakımı, sağlıklarının geliştirilmesi ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olabilecek; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilecek; istatistiksel analiz yapabilecek; uzmanlık alanına uygun araştırmalar planlayabilecek, yürütebilecek ve sonuçlarını yayınlayacak; en az bir yabancı dil kullanarak iletişimde bulunabilecek; eleştirel düşünme ve etik karar verme becerilerini geliştirebilecek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenci sahada, işyerlerinde, okullarda, huzurevlerinde, toplum sağlığı ve aile sağlığı merkezlerinde ve ev ziyaretlerinde gözlem yapar, hemşirelik bakımı sunar ve yapmış olduğu gözlemleri ve uygulamaları içeren bir rapor yazar. Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımını kapsar. | |||||
Kaynaklar | 1- Allender, J., Rector, C., Warner, K. (2009). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. 7edit. Lippincott Williams & Wilkins Publishers. 2- Stamler, L.L.,Yiu, L. (2011). CommunityHealthNursing: A CanadianPerspective. 3nd edit. PearsonPrenticeHall Publisher. 3- Maurer FA, Smith CM. (2009. )Community/ Public health Nursing practice Health for families and populations.4th edit. Saunders Elseiver, St.Louis Publishers. 4- Stanhope, M.,Lancaster J. (2011). PublicHealthNursing: Population-CenteredHealthCare in theCommunity. 8nd edit. ElsevierHealthSciences. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
2. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
3. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
4. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
5. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
6. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
7. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
8. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
9. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
10. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
11. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
12. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
13. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
14. Hafta | Saha uygulaması ve gözlem, tartışma, rapor yazma |
15. Hafta | Genel değerlendirmeye hazırlık |
16. Hafta | Genel değerlendirme, sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 14 | 50 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 32 | 448 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 26 | 364 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 44 | 133 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | X | ||||
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | X | ||||
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | X | ||||
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek