YDT617 - ETKİLİ İLETİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ETKİLİ İLETİŞİM | YDT617 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd.Doç.Dr. İbrahim ATABEY | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim öğelerini kullanarak kendilerini bir öğretmen adayı olarak iyi ifade etmelerini ve insanlarla sağlıklı bir iletişim kurmalarını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Önerilen kaynaklar ve aktiviteler yardımıyla öğretmen adayının iletişim gücünü ve yeterliliğini arttırıcı çalışmalar geliştirip, bunları sözlü ve sözsüz iletişimde etkinleştirmek. | |||||
Kaynaklar | Carnagie, D. (1948). Üzüntüyü bırak yaşamaya bak. Ankara: Dost. Carnagie, D. (1926). Söz söyleme iş başarma sanatı. Ankara: Dost. Carnagie, D. (1964). Dost kazanma ve insanları etkileme sanatı. Ankara: Dost. Dökmen, Ü. (2004). Küçük Şeyler. Ankara: Palme Ders notları ve internet kaynaklı çeşitli slaytlar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İletişim nedir, neden önemlidir? |
2. Hafta | İletişimin öğretmenlik mesleğindeki yeri |
3. Hafta | Sözlü- sözsüz iletişim bunların öğretmen tarafından kullanılması ve eleştirisi |
4. Hafta | Ben dili sen dili, bunların sınıfta etkin bir şekilde kullanılması |
5. Hafta | Öğretmen-öğrenci iletişimi, bunu etkileyen sebepler, geliştirilmesi |
6. Hafta | Aktivite 1: görsel eser incelemesi 1 |
7. Hafta | Aktivite 2: görsel eser incelemesi 2 |
8. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
9. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
10. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
11. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
12. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
13. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
14. Hafta | Sunumlar ve eleştirileri |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | - |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 38 | 95 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. | X | ||||
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek