YDT617 - ETKİLİ İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ETKİLİ İLETİŞİM YDT617 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd.Doç.Dr. İbrahim ATABEY 
Dersin amacıÖğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim öğelerini kullanarak kendilerini bir öğretmen adayı olarak iyi ifade etmelerini ve insanlarla sağlıklı bir iletişim kurmalarını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; İletişimin öğretmenlikteki önemi ve yerini kavrar.
  2. Öğrencileri ve çevresiyle iyi iletişim kurması için gerekenleri öğrenir.
  3. İletişim gücünü geliştirir.
  4. Sunum yapma becerisini geliştirir.
  5. Kendisini ve çevresini iletişimi arttırmak için daha iyi anlar.
Dersin içeriğiÖnerilen kaynaklar ve aktiviteler yardımıyla öğretmen adayının iletişim gücünü ve yeterliliğini arttırıcı çalışmalar geliştirip, bunları sözlü ve sözsüz iletişimde etkinleştirmek. 
KaynaklarCarnagie, D. (1948). Üzüntüyü bırak yaşamaya bak. Ankara: Dost.
Carnagie, D. (1926). Söz söyleme iş başarma sanatı. Ankara: Dost.
Carnagie, D. (1964). Dost kazanma ve insanları etkileme sanatı. Ankara: Dost.
Dökmen, Ü. (2004). Küçük Şeyler. Ankara: Palme
Ders notları ve internet kaynaklı çeşitli slaytlar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİletişim nedir, neden önemlidir?
2. Haftaİletişimin öğretmenlik mesleğindeki yeri
3. HaftaSözlü- sözsüz iletişim bunların öğretmen tarafından kullanılması ve eleştirisi
4. HaftaBen dili sen dili, bunların sınıfta etkin bir şekilde kullanılması
5. HaftaÖğretmen-öğrenci iletişimi, bunu etkileyen sebepler, geliştirilmesi
6. HaftaAktivite 1: görsel eser incelemesi 1
7. HaftaAktivite 2: görsel eser incelemesi 2
8. HaftaSunumlar ve eleştirileri
9. HaftaSunumlar ve eleştirileri
10. HaftaSunumlar ve eleştirileri
11. HaftaSunumlar ve eleştirileri
12. HaftaSunumlar ve eleştirileri
13. HaftaSunumlar ve eleştirileri
14. HaftaSunumlar ve eleştirileri
15. HaftaGenel sınav
16. Hafta-

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama220
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.   X 
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.   X 
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.  X  
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.  X  
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.   X 
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.  X  
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.   X 
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek