TAE715 - KÜLTÜRLERARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARI | TAE715 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Değerlendirme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cahit GELEKÇİ | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere; Gençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşasını, Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmaları, farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri-ayrılıklarını, Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özelliklerini, Gençliğin Türkiye'de ve diğer kültürlerdeki görünümünü, geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmaları kavratmayı amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşası. Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmalar. Farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri-ayrılıkları. Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özellikleri. Gençliğin Türkiye'de ve diğer kültürlerdeki görünümü. Geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmalar. | |||||
Kaynaklar | Gençlik Araştırmaları Dergisi (2013). Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı Beşirli, H. (2013). Gençlik Sosyolojisi (Politik Toplumsallaşma ve Gençlik). Ankara: Siyasal Kitabevi. Tezcan, M. (1995). Gençlik Sosyolojisi Yazıları. İstanbul: Gündoğan Yay. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmalar |
2. Hafta | Gençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşası |
3. Hafta | Farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri |
4. Hafta | Farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının ayrılıkları |
5. Hafta | Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özellikleri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Gençliğin Türkiye'deki görünümü |
8. Hafta | Gençliğin diğer kültürlerdeki görünümü |
9. Hafta | Geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmalar |
10. Hafta | Türk dünyasında gençlik |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Türk dünyasında gençlik sorunları |
13. Hafta | Gençlik ve suç ilişkisi bağlamında Türk dünyası |
14. Hafta | Gençlik ve ekonomi bağlamında Türk dünyası |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 5 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 49 | 104 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Türk dünyasının geçirdiği sosyal, ekonomik, kültürel, siyasi ve coğrafi değişimleri bütüncül bir perspektifte kavrar. | X | ||||
2. Türk kültürünün ve etkileşimde bulunduğu kültürlerin kaynak dillerinden en az birisini okur, anlar ve bilgi üreterek yorumlar. | X | ||||
3. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarından biri üzerine karşılaştırmalı, bütüncül perspektifte analitik bilgi üretir. | X | ||||
4. Türk kültürünün dil, sosyal yapı evrelerini komşu kültürlerle temas süreçlerini de dikkate alarak analiz eder. | X | ||||
5. Türk dili, kültürü ve sosyal yapısının karşılaştığı problemlerin çözümünde evrensel bilgi birikiminden de yararlanarak etkin bir metodoloji geliştirir. | X | ||||
6. Mevcut ve muhtemel siyasi, askerî ve sosyo-ekonomik sorunların çözümü için evrensel Türkiyat perspektifli çözümler üretir. | X | ||||
7. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarında yaşadığı ve yaşamakta olduğu asimilasyon ve kaybolma tehlikelerini değerlendirir, bunlara karşı alınması gereken tedbirleri ilgili kurumlarla paylaşır. | X | ||||
8. Dünyadaki etnik ve kültürel sorunlarla ilgilenerek muhtemel çözüm yolları konusunda Türkiyat perspektifli analizler yapar. | X | ||||
9. Türk kültürü ve etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine tarihî, filolojik, sosyal ve ekonomik alanlarda yeni bakış açıları geliştirir. | X | ||||
10. Evrensel bilgi birikiminden hareketle Türkiyat perspektifinde bilgi üreterek metodolojik ve bilimsel katkılar sağlar. | X | ||||
11. Türk kültürünün etkileşimde olduğu coğrafyalara yönelik dil, tarih ve kültür araştırmalarında yeni yöntemler dener ve teknolojik kullanım yöntemlerini geliştirir. | X | ||||
12. Türk dili, tarihi ve kültürü ile onun etkileşimde bulunduğu dil, tarih ve kültürler üzerine bilimsel katkılar sağlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek