TAE715 - KÜLTÜRLERARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜRLERARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARI TAE715 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Değerlendirme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Cahit GELEKÇİ 
Dersin amacıBu ders öğrencilere; Gençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşasını, Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmaları, farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri-ayrılıklarını, Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özelliklerini, Gençliğin Türkiye'de ve diğer kültürlerdeki görünümünü, geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmaları kavratmayı amaçlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Gençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşası süreçlerini öğrenir,
  3. Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmaları bilir,
  4. Farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri-ayrılıklarını öğrenir,
  5. Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özelliklerini tespit eder,
  6. Geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmaları öğrenir,
  7. Gençliğin Türkiye'de ve diğer kültürlerdeki görünümü.
Dersin içeriğiGençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşası.
Türk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmalar.
Farklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri-ayrılıkları.
Gençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özellikleri.
Gençliğin Türkiye'de ve diğer kültürlerdeki görünümü.
Geçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmalar. 
KaynaklarGençlik Araştırmaları Dergisi (2013). Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı
Beşirli, H. (2013). Gençlik Sosyolojisi (Politik Toplumsallaşma ve Gençlik). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Tezcan, M. (1995). Gençlik Sosyolojisi Yazıları. İstanbul: Gündoğan Yay. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk, Batı ve Doğu kültürlerinde gençlik üzerine yapılan araştırmalar
2. HaftaGençliğin değerler, normlar, yaş ve cinsiyet gibi etkenlerle şekillenen kültürel inşası
3. HaftaFarklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının benzerlikleri
4. HaftaFarklı toplumlarda, farklı kültürlerde ve farklı zamanlardaki gençlik tanımları ve sorunlarının ayrılıkları
5. HaftaGençliğin zaman içinde ve kültürler arasında değişen sosyal ve kültürel özellikleri
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaGençliğin Türkiye'deki görünümü
8. HaftaGençliğin diğer kültürlerdeki görünümü
9. HaftaGeçmiş metinlerden hareketle Türk kültüründe gençlik üzerine araştırmalar
10. HaftaTürk dünyasında gençlik
11. HaftaAra sınav
12. HaftaTürk dünyasında gençlik sorunları
13. HaftaGençlik ve suç ilişkisi bağlamında Türk dünyası
14. HaftaGençlik ve ekonomi bağlamında Türk dünyası
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama6530
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6424
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü49104300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türk dünyasının geçirdiği sosyal, ekonomik, kültürel, siyasi ve coğrafi değişimleri bütüncül bir perspektifte kavrar. X   
2. Türk kültürünün ve etkileşimde bulunduğu kültürlerin kaynak dillerinden en az birisini okur, anlar ve bilgi üreterek yorumlar.   X 
3. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarından biri üzerine karşılaştırmalı, bütüncül perspektifte analitik bilgi üretir.X    
4. Türk kültürünün dil, sosyal yapı evrelerini komşu kültürlerle temas süreçlerini de dikkate alarak analiz eder.X    
5. Türk dili, kültürü ve sosyal yapısının karşılaştığı problemlerin çözümünde evrensel bilgi birikiminden de yararlanarak etkin bir metodoloji geliştirir.  X  
6. Mevcut ve muhtemel siyasi, askerî ve sosyo-ekonomik sorunların çözümü için evrensel Türkiyat perspektifli çözümler üretir.    X
7. Türk kültürünün bölgesel varlık alanlarında yaşadığı ve yaşamakta olduğu asimilasyon ve kaybolma tehlikelerini değerlendirir, bunlara karşı alınması gereken tedbirleri ilgili kurumlarla paylaşır. X   
8. Dünyadaki etnik ve kültürel sorunlarla ilgilenerek muhtemel çözüm yolları konusunda Türkiyat perspektifli analizler yapar. X   
9. Türk kültürü ve etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine tarihî, filolojik, sosyal ve ekonomik alanlarda yeni bakış açıları geliştirir.   X 
10. Evrensel bilgi birikiminden hareketle Türkiyat perspektifinde bilgi üreterek metodolojik ve bilimsel katkılar sağlar.  X  
11. Türk kültürünün etkileşimde olduğu coğrafyalara yönelik dil, tarih ve kültür araştırmalarında yeni yöntemler dener ve teknolojik kullanım yöntemlerini geliştirir.   X 
12. Türk dili, tarihi ve kültürü ile onun etkileşimde bulunduğu dil, tarih ve kültürler üzerine bilimsel katkılar sağlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek