EAT709 - GENEL TOKSİKOLOJİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GENEL TOKSİKOLOJİ II | EAT709 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Ülkü Ündeğer Bucurgat, Prof.Dr. Nurşen Başaran, Prof.Dr. Terken Baydar, Prof.Dr. Aylin Gürbay, Doç.Dr. Sevtap Aydın, Doç.Dr. Suna Sabuncuoğlu, Doç.Dr. Pınar Erkekoğlu, Doç.Dr. Gözde Girgin | |||||
Dersin amacı | Akut zehirlenme tedavisi, hamilelik ve laktasyon döneminde, pediatrik ve geriatrik gruplarda, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, kanser gibi kronik hastalıklarda ilaç kullanımına ilişkin genel kavramlar, riskli dönemlerde ilaç toksisitesi, önlem ve tedavi, güvenli ilaç kullanımı konularında bilgi aktarımı | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akut zehirlenmelerin tedavisi, antidot kavramı, reseptör düzeyinde etkileşmeler, adaptasyonun toksikolojideki önemi, bazı kronik hastalıklarda ve ülkemizde sık görülen hastalıklarda ilaç kullanımının toksik sonuçlarının değerlendirilmesi, hayatın özellikli fizyolojik süreçlerinde ilaç kullanımı | |||||
Kaynaklar | 1. Ellenhorn, M.J., Medical Toxicology, Williams and Wilkins, Maryland, 1997 2. Ballantyne, B., Mars, T., Syversen, T., General and Applied Toxicology, New York, 2000. 3. Klaassen, C.D., Cassarett&Dolls Toxicology, The Basic Science of Poisons, McGraw Hill, New York, 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimyasal, fiziksel ve biyolojik ajanların olası toksik etkileri hakkında ileri ve güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Toksikolojinin farklı alanları hakkında güçlü bilgiye sahip olur ve farklı bilim disiplinleriyle sistematik yaklaşımla bütünleşebilir. | X | ||||
3. Etik ilkelere uygun çalışmalar yapabilir, toksikoloji alanında bağımsız olarak proje planlayıp yürütebilir, birçok farklı analitik teknikle ileri toksikolojik analizler yapabilir ve sonuçlarını uygun istatistiksel analizlerle değerlendirebilir. | X | ||||
4. Profesyonel toksikologlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilir; ulusal ve uluslararası bilim insanlarıyla ekip çalışması yapar, iş birliği yapar. | X | ||||
5. Farklı bilgi teknolojilerini bilir ve toksikoinformatik çalışmalar yapabilir. | X | ||||
6. Bu analizlerden elde edilen bilgileri değerlendirip yorumlayabilir, farklı moleküler yolları aydınlatabilir, sonuçları tartışabilir ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunabilir, ayrıca verilerini yüksek etkili dergilerde yayınlayabilir. | X | ||||
7. Toksik ajanların ve farmasötiklerin duyarlı popülasyonlarda ve farklı patolojik durumlardaki etkileri, intoksikasyonların tanı ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. Çevreyi kirleten ve toksik maddeler, besin ve bitkisel takviyeler ile gıdaların halk sağlığına etkilerini değerlendirme ve bu konuda kamuoyunu ve düzenleyici otoriteleri bilgilendirme konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
9. Risk değerlendirme ve stratejik karar alma süreçlerine katkıda bulunabilir, günlük yaşamda karşılaşılan toksikolojik sorunlara çözüm bulabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek