YDT621 - YABANCI DİL OL. TÜRKÇENİN ÖĞR. PROG. GELİŞ.VE DEĞ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL OL. TÜRKÇENİN ÖĞR. PROG. GELİŞ.VE DEĞ. YDT621 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTakım/Grup Çalışması
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Grup seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin amacıProgram geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermek; bunu yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlar.
  2. Program geliştirme model ve kuramlarını anlar.
  3. Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz eder.
  4. Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanır.
  5. Türkçenin yabancı dil olarak anlatımında uygun programları seçer veya üretir ve uygular.
Dersin içeriğiProgram geliştirme ile ilgili kavramlar; yetişek geliştirme ilkeleri; yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temelleri; yetişek kuramları, modelleri; yetişek geliştirmede sorunlar ve yönelimler; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde müfredat hazırlanması, seviyelere göre uygun müfredatın belirlenmesi; sözlü-yazılı anlatımlarda bu müfredatın uygulanması. 
KaynaklarErtürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram niçin yapılır? Gerekçeleri nelerdir? Plan yapmak niçin önemlidir?
2. HaftaProgram yapılırken nelere dikkat edilmelidir?
3. HaftaProgram hazırlamanın felsefesi.
4. HaftaProgram hazırlamada hedef kitlenin özelliklerini dikkate almak.
5. HaftaYaş gruplarına göre program hazırlamada dikkat edilecek hususlar.
6. Hafta"Yeterlik" ile "Kazanım" kavramları arasındaki farklar.
7. HaftaProgramda dil becerileri nasıl yer almalıdır?
8. HaftaProgramda yaklaşım, yöntem ve teknikler.
9. HaftaProgramda açıklamalar ve sınırlılıklar nasıl ele alınmalıdır?
10. HaftaDil bilgisi sıralamasının programdaki yeri ve önemi.
11. HaftaProgramda etkinlik örnekleri nasıl yer almalıdır?
12. HaftaÖlçme ve değerlendirme.
13. HaftaÖrnek program hazırlama.
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel sınav
16. Hafta-

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.  X  
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.   X 
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.   X  
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.   X 
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.    X
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.   X 
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.  X  
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek