YDT600-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR YDT600-02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans Derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Birebir görüşme, mülakat  
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin amacıTez aşamasına gelen öğrencinin alanına yönelik çalışma yapması, bu çerçevede yazacağı tez ile var olan bir konuya yeni bir bakış açısı getirmesi veya daha önce ele alınmamış bir konu üzerinde çalışma yapmasını sağlamak. Mevcut literatüre dayalı bilimsel bir metodoloji geliştirmeyi öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda, öğrenci Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar,
  2. -Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenler, veri toplama aracını geliştirir, -Verileri analiz eder,
  3. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlar,
  4. -Araştırma bulgularından sonuç çıkarır ve önerilerde bulunur,
  5. Araştırmayı raporlaştırır ve savunur.
  6. -Daha önce yapılan çalışmalardan farklı olarak özgün bir ürün ortaya çıkarır,
  7. Var olan bilimsel çalışmalara ve bilimsel bilgi birikimine farklı bir bakış açısıyla yaklaşma becerisi kazanır,
  8. Daha önceki çalışmaları eleştirel bir şekilde yorumlar ve alanıyla ilgili uygun bilimsel teknik ve yöntemleri etik kurallar çerçevesinde kullanır.
Dersin içeriğiYabancı dil olarak Türkçe öğretimi konusunda dilbilim, eğitim, teknoloji odağında evrensel yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanarak alanın ihtiyaçlarına yönelik olmak üzere tez danışmanının uygun gördüğü bir konuda kapsamlı bir çalışma yapmak. 
KaynaklarCohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge.
Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE.
Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman.
Mackey, Alison & Gass, Susan M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Mahwah, NJ: Erlbaum.
McDonough, Jo & McDonough, Steven. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.
Pallant, Julie. (2001). SPSS Survival Manual. Buckingham: Open University Press.
Punch, Keith F. (2005). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches (Second Edition). London: SAGE.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
2. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
3. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
4. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
5. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
6. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
7. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
8. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
9. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
10. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
11. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
12. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
13. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
14. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
15. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma
16. HaftaTez teslimi için son taslak

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1100
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.    X
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.    X
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.    X
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek