YDT600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | YDT600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans Derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Birebir görüşme, mülakat | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | - | |||||
Dersin amacı | Tez aşamasına gelen öğrencinin alanına yönelik çalışma yapması, bu çerçevede yazacağı tez ile var olan bir konuya yeni bir bakış açısı getirmesi veya daha önce ele alınmamış bir konu üzerinde çalışma yapmasını sağlamak. Mevcut literatüre dayalı bilimsel bir metodoloji geliştirmeyi öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi konusunda dilbilim, eğitim, teknoloji odağında evrensel yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanarak alanın ihtiyaçlarına yönelik olmak üzere tez danışmanının uygun gördüğü bir konuda kapsamlı bir çalışma yapmak. | |||||
Kaynaklar | Cohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge. Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE. Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman. Mackey, Alison & Gass, Susan M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Mahwah, NJ: Erlbaum. McDonough, Jo & McDonough, Steven. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold. Pallant, Julie. (2001). SPSS Survival Manual. Buckingham: Open University Press. Punch, Keith F. (2005). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches (Second Edition). London: SAGE. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
2. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
3. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
4. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
5. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
6. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
7. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
8. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
9. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
10. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
11. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
12. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
13. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
14. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
15. Hafta | Tez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma |
16. Hafta | Tez teslimi için son taslak |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 100 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. | X | ||||
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek