TEB702 - TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇME ARAÇLARI GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇME ARAÇLARI GELİŞTİRME TEB702 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseTEB 651 Tıp Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Süreçleri TEB 652 Tıp Eğitiminde Program Geliştirme TEB 653 Tıp Eğitiminde Ölçme Değerlendirme
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Takım/Grup Çalışması
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker, Doç. Dr. Barış Sezer 
Dersin amacıTıp eğitiminin farklı düzeylerinde uygulanabilecek ölçme araçlarının geliştirme ilkelerini ve dayandığı kuramları analiz edebilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ölçme araçlarının geliştirilmesi ve seçiminde uygulanacak ilkeleri kavrayabilme
  2. Ölçme araçlarının dayandığı kuramları açıklayabilme
  3. Farklı ölçme araçlarının niteliklerini yorumlayabilme
  4. Farklı nitelikteki ölçme araçlarının geliştirme ve uygulama aşamalarını analiz edebilme
Dersin içeriğiTıp eğitiminin farklı öğrenme ortamlarına uygun ölçme araçları geliştirme  
Kaynaklar* Cantillon P., Hutchinson L., Wood D. (2003). ABC of Learning and Teaching in Medicine.
* Dent, J., Harden R.M. (2009). A Practical Guide for Medical Teachers.
* Dornan T., Mann K., Scherpbier A., Spencer J. (2011). Medical Education Theory and Practice.
* McGaghie W.C. (1978). Competency-based Curriculum Development in Medical Education: an Introduction.
* Senemoğlu, N. (2002) Gelişim, Öğrenme ve Öğretme
* Fish D., Coles C. (2005). Medical Education: Developing a Curriculum for Practice.
* Swanwick T. (2010). Understanding Medical Education Evidence, Theory and Practice.
* Amin Z., Seng C.Y., Eng K.H. (2006) Practical Guide to Medical Students Assesment. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖlçme Araçlarının Geliştirilmesi ve Seçiminde İlkeler
2. HaftaÖlçme araçlarının nitelikleri ve kuramlar
3. HaftaUzun ve kısa yanıtlı sınavlar
4. HaftaÇoktan seçmeli testler
5. HaftaUzatılmış eşleştirme soruları ve anahtar özellikler testi
6. HaftaSözlü sınavlarda kullanılabilecek ölçme araçları
7. HaftaKontrol listeleri, dereceleme ölçekleri ve rubrikler
8. HaftaAra sınav (ödev)
9. HaftaUzun ve kısa olgu testleri
10. HaftaYOKS
11. HaftaYOKS'un niteliğinin değerlendirilmesi
12. Hafta12. Hafta Mini-Klinik değerlendirme
13. HaftaGirişimsel becerilerin ölçülmesi
14. HaftaKlinik çalışma örnekleme ve karne- Elektronik değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler51575
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3767300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme    X 
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme   X 
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme     
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme     
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme    X
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme     
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme     
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme     
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme      
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme      
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme     
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek