MDN727 - MERMER OCAK TEKNOLOJİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MERMER OCAK TEKNOLOJİLERİ | MDN727 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz ÖZÇELİK | |||||
Dersin amacı | Derste öğrencilere kaya ve metal kesme teorileri, mermer ocaklarında mermer bloklarının üretiminde kullanılan farklı kesme yöntemlerinin kesme mekanizmaları, kinematikleri ve kesme analizleri hakkında ayrıntılı bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kaya ve Metal Kesme Teorileri, Mermer Kesmeyi Etkileyen Parametreler, Elmas Telli Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği, Zincirli Kollu Kesiciler ile Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği, Su Jetiyle Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği. | |||||
Kaynaklar | -Edwards, R., 1993, Cutting Tools, 200 p. -Primavori, P., 2002, Technological Developments and the State-of-the Art in Machinery and Installations For Extracting and Processing Stone Materials, Marmomachine Directory 2002, Associazione Italiana Marmomacchine, pp.40-197. -Show, M. C., 1984, Metal Cutting Principles, 594 p. -Trent, E. M., 1991, Metal Cutting, 273 p. - Özçelik, Y.,1999, Mermercilikte Elmas Tel Kesme Makinalarının Çalışma Koşullarının İncelenmesi,Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin amaçlarının ve ders içeriğinin açıklanması |
2. Hafta | Kaya ve metal kesme teorileri |
3. Hafta | Kaya ve metal kesme teorileri |
4. Hafta | Mermer ocaklarında kullanılan makineler |
5. Hafta | Kesmeye etki eden parametreler |
6. Hafta | Kesmeye etki eden parametreler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Elmas Telli Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği |
9. Hafta | Elmas Telli Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği |
10. Hafta | Su Jeti ile Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği |
11. Hafta | Su Jeti ile Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği |
12. Hafta | Zincirli Kollu Kesicilerin Kesme Mekanizması ve Kinematiği |
13. Hafta | Öğrenci seminerleri |
14. Hafta | Öğrenci seminerleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık. |
16. Hafta | Genel sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 12 | 132 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 48 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 29 | 141 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek