MDN727 - MERMER OCAK TEKNOLOJİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MERMER OCAK TEKNOLOJİLERİ MDN727 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yılmaz ÖZÇELİK 
Dersin amacıDerste öğrencilere kaya ve metal kesme teorileri, mermer ocaklarında mermer bloklarının üretiminde kullanılan farklı kesme yöntemlerinin kesme mekanizmaları, kinematikleri ve kesme analizleri hakkında ayrıntılı bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mermer ocaklarında blok mermer üretimi için kullanılan makinelerin teknik ve mekanik özellikleri hakkında detaylı bilgilerin verilmesi.
  2. Mermer ocaklarında blok mermer üretimi için kullanılan makineler için kesme mekanizmalarının, kinematiklerinin ve kesme analizlerinin verilmesi.
Dersin içeriğiKaya ve Metal Kesme Teorileri, Mermer Kesmeyi Etkileyen Parametreler, Elmas Telli Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği, Zincirli Kollu Kesiciler ile Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği, Su Jetiyle Kesme Sisteminin Kesme Mekanizması ve Kinematiği.  
Kaynaklar-Edwards, R., 1993, Cutting Tools, 200 p.
-Primavori, P., 2002, Technological Developments and the State-of-the Art in Machinery and Installations For Extracting and Processing Stone Materials, Marmomachine Directory 2002, Associazione Italiana Marmomacchine, pp.40-197.
-Show, M. C., 1984, Metal Cutting Principles, 594 p.
-Trent, E. M., 1991, Metal Cutting, 273 p.
- Özçelik, Y.,1999, Mermercilikte Elmas Tel Kesme Makinalarının Çalışma Koşullarının İncelenmesi,Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin amaçlarının ve ders içeriğinin açıklanması
2. HaftaKaya ve metal kesme teorileri
3. HaftaKaya ve metal kesme teorileri
4. HaftaMermer ocaklarında kullanılan makineler
5. HaftaKesmeye etki eden parametreler
6. HaftaKesmeye etki eden parametreler
7. HaftaAra sınav
8. HaftaElmas Telli Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği
9. HaftaElmas Telli Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği
10. HaftaSu Jeti ile Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği
11. HaftaSu Jeti ile Kesme Sisteminin Mekanizması ve Kinematiği
12. HaftaZincirli Kollu Kesicilerin Kesme Mekanizması ve Kinematiği
13. HaftaÖğrenci seminerleri
14. HaftaÖğrenci seminerleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık.
16. HaftaGenel sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1112132
Sunum / Seminer Hazırlama14848
Proje000
Ödevler14848
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü29141300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir.    X
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular.   X 
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. X   
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir.   X 
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. X   
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. X   
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.  X  
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. X   
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek