KLE700-03 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | KLE700-03 | 7. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini bitirmiş ve doktora yeterlik sınavına girmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S.Kutay Demirkan, Doç. Dr. Aygin Ekincioğlu | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Tez konusunun belirlenmesi - Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması - Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması - Deneysel çalışmalar sonucu verilerin toplaması - Verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili tüm kaynaklar ve ilgili literatürler Applied Therapeutics: The Clinical Use of Drugs, Eighth Edition Mary Anne Koda-Kimble, Pharm.D.; Lloyd Y. Young, Pharm.D. Published by Lippincott, Williams & Wilkins Nonprescription Product Therapeutics Published by Lippincott Williams & Wilkins. Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, Sixth Edition DiPiro JT Published by McGraw Hill Textbook of Therapeutics: Drug and Disease Management Herfindal & Gourley Published by Lippincott Williams & Wilkins Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2. Editör; Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Güneş Kitabevi, 2012, Ankara Stockley?s Drug Interactions, 8th Edition, Ed:Karen Baxter, Pharmaceutical Press, 2008, London, Chicago. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
7. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
8. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
9. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
10. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
11. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
12. Hafta | Araştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
13. Hafta | Tez yazımı |
14. Hafta | Tez yazımı |
15. Hafta | Tez yazımı |
16. Hafta | Tez savunması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 20 | 200 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 30 | 420 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 15 | 210 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Toplumun sağlık düzeyinin, tedavi sonuçlarının ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için mesleki bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek ilgili yasal otoriteler (kamu kurum ve kuruluşları da dahil olmak üzere), meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlar ile birlikte çalışır. | X | ||||
2. Klinik eczacılığın belirli alanlarında uzmanlaşarak, eczacılık hizmetlerinin uygulandığı her alanda, akılcı ilaç kullanımı ilkeleri çerçevesinde tedavi sonuçlarını izleyerek tedavi yönetiminin iyileştirilmesi için diğer sağlık personeline destek olur. | X | ||||
3. Eczacılık lisansüstü eğitimi sırasında edindiği multidisipliner bilgi ve becerileri, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik kurallar çerçevesinde mesleğin uygulama alanlarında kullanır. | X | ||||
4. Sağlığı korumak, iyileşmeyi sağlamak ve hastalığı önlemek amacıyla diğer sağlık personeli ile ekip çalışması içinde birlikte hareket eder ve yeni projeler geliştirir. | X | ||||
5. Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birim-komitelere ve topluma eczacılık alanında bilimsel, objektif, güvenilir ve güncel bilgi kaynağı olarak hizmet sunar. | X | ||||
6. Toplumsal veya kurumsal ilaç kullanımına yönelik sağlık politikalarının oluşturulmasında kapsamlı, güncel, objektif ve bilimsel bilgi birikimini kullanarak danışmanlık hizmeti sunar. | X | ||||
7. Atatürk ilkelerine bağlı, orta veya ileri düzeyde İngilizce bilen, alanında donanımlı eczacı olarak topluma hizmet verir. | X | ||||
8. Klinik eczacılık uygulamaları araştırmalarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak sağlık hizmetini iyileştirici, yenilikçi ve bağımsız çalışmalar planlar ve yürütür; elde ettiği bilgileri değerlendirerek bulgularını rapor halinde ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunar ve yayınlar. | X | ||||
9. Terapötik ilaç izlemi yapar ve laboratuvar verilerini değerlendirilerek tedavinin optimize edilmesi için sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar. | X | ||||
10. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, ilaç yan etkisi ve toksisitesi, ilaç hatalarının izlenmesi ve önlenmesi konularında uzman derecesinde bilgiye sahiptir ve bu bilgiler ışığında farmasötik bakım hizmeti sunar. | X | ||||
11. Akılcı ilaç kullanımı konusunda hasta eğitiminde rol alır. | X | ||||
12. Klinik ve/veya girişimsel olmayan araştırmalarda sorumluluk alır. | X | ||||
13. Riskli grup hastalar ve yoğun bakım hastalarının tedavi yönetim sürecinde diğer sağlık personeli ile birlikte hizmet verir. | X | ||||
14. Eczacılıkta uzmanlık gerektiren alanlarda (iç hastalıkları, enfeksiyon, nütrisyon, onkoloji, pediatri, geriatri, nöroloji, psikiyatri, nefroloji vb) kullanılan ilaçlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur, ve tedavi sonuçlarının iyileştirilmesi için diğer sağlık personeli ile birlikte çalışır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek