KLE700-03 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR KLE700-03 7. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini bitirmiş ve doktora yeterlik sınavına girmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriRapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S.Kutay Demirkan, Doç. Dr. Aygin Ekincioğlu 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda; - tez konusu ile ilgili literatür araştırması yapabilecek, - bağımsız araştırma çalışması planlayabilecek, - çalışmaya dayalı veri toplayıp, verileri analiz edebilecek, - araştırma bulgularını yorumlayabilecek, - araştırma bulgularından sonuç çıkarabilecek ve önerilerde bulunabilecek, - araştırmayı raporlaştırabilecek ve araştırmayı savunabilecek, - yaptığı çalışma ile literatüre yenilik kazandıracaktır
Dersin içeriği- Tez konusunun belirlenmesi
- Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
- Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
- Deneysel çalışmalar sonucu verilerin toplaması
- Verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi
- Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili tüm kaynaklar ve ilgili literatürler
Applied Therapeutics: The Clinical Use of Drugs, Eighth Edition Mary Anne Koda-Kimble, Pharm.D.; Lloyd Y. Young, Pharm.D. Published by Lippincott, Williams & Wilkins
Nonprescription Product Therapeutics Published by Lippincott Williams & Wilkins.
Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, Sixth Edition DiPiro JT Published by McGraw Hill
Textbook of Therapeutics: Drug and Disease Management Herfindal & Gourley Published by Lippincott Williams & Wilkins
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2. Editör; Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Güneş Kitabevi, 2012, Ankara
Stockley?s Drug Interactions, 8th Edition, Ed:Karen Baxter, Pharmaceutical Press, 2008, London, Chicago. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
3. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
6. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
7. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
8. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
9. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
10. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
11. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
12. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
13. HaftaTez yazımı
14. HaftaTez yazımı
15. HaftaTez yazımı
16. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1020200
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1430420
Sunum / Seminer Hazırlama1415210
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Toplumun sağlık düzeyinin, tedavi sonuçlarının ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için mesleki bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek ilgili yasal otoriteler (kamu kurum ve kuruluşları da dahil olmak üzere), meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlar ile birlikte çalışır.    X
2. Klinik eczacılığın belirli alanlarında uzmanlaşarak, eczacılık hizmetlerinin uygulandığı her alanda, akılcı ilaç kullanımı ilkeleri çerçevesinde tedavi sonuçlarını izleyerek tedavi yönetiminin iyileştirilmesi için diğer sağlık personeline destek olur.    X
3. Eczacılık lisansüstü eğitimi sırasında edindiği multidisipliner bilgi ve becerileri, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik kurallar çerçevesinde mesleğin uygulama alanlarında kullanır.    X
4. Sağlığı korumak, iyileşmeyi sağlamak ve hastalığı önlemek amacıyla diğer sağlık personeli ile ekip çalışması içinde birlikte hareket eder ve yeni projeler geliştirir.    X
5. Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birim-komitelere ve topluma eczacılık alanında bilimsel, objektif, güvenilir ve güncel bilgi kaynağı olarak hizmet sunar.    X
6. Toplumsal veya kurumsal ilaç kullanımına yönelik sağlık politikalarının oluşturulmasında kapsamlı, güncel, objektif ve bilimsel bilgi birikimini kullanarak danışmanlık hizmeti sunar.    X
7. Atatürk ilkelerine bağlı, orta veya ileri düzeyde İngilizce bilen, alanında donanımlı eczacı olarak topluma hizmet verir.     X
8. Klinik eczacılık uygulamaları araştırmalarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak sağlık hizmetini iyileştirici, yenilikçi ve bağımsız çalışmalar planlar ve yürütür; elde ettiği bilgileri değerlendirerek bulgularını rapor halinde ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunar ve yayınlar.    X
9. Terapötik ilaç izlemi yapar ve laboratuvar verilerini değerlendirilerek tedavinin optimize edilmesi için sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar.    X
10. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, ilaç yan etkisi ve toksisitesi, ilaç hatalarının izlenmesi ve önlenmesi konularında uzman derecesinde bilgiye sahiptir ve bu bilgiler ışığında farmasötik bakım hizmeti sunar.    X
11. Akılcı ilaç kullanımı konusunda hasta eğitiminde rol alır.    X
12. Klinik ve/veya girişimsel olmayan araştırmalarda sorumluluk alır.    X
13. Riskli grup hastalar ve yoğun bakım hastalarının tedavi yönetim sürecinde diğer sağlık personeli ile birlikte hizmet verir.    X
14. Eczacılıkta uzmanlık gerektiren alanlarda (iç hastalıkları, enfeksiyon, nütrisyon, onkoloji, pediatri, geriatri, nöroloji, psikiyatri, nefroloji vb) kullanılan ilaçlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur, ve tedavi sonuçlarının iyileştirilmesi için diğer sağlık personeli ile birlikte çalışır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek