İDÖ621 - AVRUPA KONSEYİNE ÜYE ÜLKELERDE YABANCI DİL ÖĞRETİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AVRUPA KONSEYİNE ÜYE ÜLKELERDE YABANCI DİL ÖĞRETİM | İDÖ621 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Sunuş, Buluş ve Araştırma Teknikleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.İsmail Hakkı Mirici | |||||
Dersin amacı | Bu ders, özellikle Avrupa?da ve ülkemizde uygulanmakta olan en son yabancı dil öğretim politikalarını irdelemeyi ve öğrencilere ?The Common European Framework of Reference for Languages?- CEFR ve ?The European Language Portfolio?- ELP?ye dayalı yabancı dil öğretim uygulamalarını aktarmayı ve yabancı diller öğretimi bölümlerinde okuyan öğrencilerin programlarındaki kazanımları irdelemeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Avrupa Konseyine üye ülkelerdeki yabancı dil öğretimi politikaları, Türkiye?de yabancı dil öğretim politikaları, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve programı (The Common European Framework of Reference for Languages-CEFR), Avrupa Dil Portfolyosu (The European Language Portfıolio- ELP), The European Portfolio for Student Teacher of Languages- EPOSTL, Europass | |||||
Kaynaklar | ? Council of Europe. 1998. ?Learner autonomy in modern languages?. Strasbourg: Editions of Council of Europe. ? Council of Europe. 2001. ?Common European Framework of Reference for Languages?. Cambridge UP: Cambridge. ? Council of Europe. 2003. Relating language examinations to the Common European Framework. DGIV/EDU/LANG(2003)11 Strasbourg, Council of Europe, Language Policy Division. ? Council of Europe. 2005. The European Language Portfolio: Introduction. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/introduction.html. Retrieved July 2007 ? Glover, Philip; İ. Hakkı Mirici, Mualla Bilgin Aksu. 2005. Preparing for the European Language Portfolio: Internet Connections. TOJDE, Volume 6, Number 1, Eskişehir: Anadolu University ISSN 1302-6488 ? Holec, H. 1994. ?The Autonomous Learner: Some Conceptural Reference Points?. Babylonia, 2 (5),1994. Strasbourg: Editions of Council of Europe. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Introduction to the course |
2. Hafta | What is the CEFR? |
3. Hafta | Self- assessment grids |
4. Hafta | Language skills and competences in the CEFR |
5. Hafta | The European Language Portfolio-ELP |
6. Hafta | ELP based self-assessment |
7. Hafta | General CEFR theories and principles |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Domains |
10. Hafta | Assessment types |
11. Hafta | Communicative language activities and strategies |
12. Hafta | Language use and the user |
13. Hafta | EPOSTL and Europass |
14. Hafta | Genel tekrar, tartışma ve bireysel kazanım raporu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 38 | 38 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 78 | 78 |
Toplam İş Yükü | 30 | 123 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek