İDÖ621 - AVRUPA KONSEYİNE ÜYE ÜLKELERDE YABANCI DİL ÖĞRETİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AVRUPA KONSEYİNE ÜYE ÜLKELERDE YABANCI DİL ÖĞRETİM İDÖ621 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Sunuş, Buluş ve Araştırma Teknikleri  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.İsmail Hakkı Mirici 
Dersin amacıBu ders, özellikle Avrupa?da ve ülkemizde uygulanmakta olan en son yabancı dil öğretim politikalarını irdelemeyi ve öğrencilere ?The Common European Framework of Reference for Languages?- CEFR ve ?The European Language Portfolio?- ELP?ye dayalı yabancı dil öğretim uygulamalarını aktarmayı ve yabancı diller öğretimi bölümlerinde okuyan öğrencilerin programlarındaki kazanımları irdelemeyi amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Farklı dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için CEFR? a dayalı dil yeterliklerini bilir.
  2. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin A1-C2 düzeyleri arasındaki CEFR göstergelerini bilir.
  3. Öğrenen özerkliği, kendini değerlendirme ve kültürel çeşitlilik kavramlarını dil öğretimine aktarır.
  4. Birden fazla yabancı dil konuşabilmenin önemini bilir ve dil öğretimi uygulamalarında bu önemi vurgular.
  5. Yancı dil öğretim programlarında CEFR ve ELP ilkelerinin nasıl yer alması gerektiğini bilir.
  6. Avrupa Dil Portfolyosu kullanabilir ve kullandırabilir.
  7. EPOSTL ve Europass uygulamalarını bilir.
Dersin içeriğiAvrupa Konseyine üye ülkelerdeki yabancı dil öğretimi politikaları, Türkiye?de yabancı dil öğretim politikaları, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve programı (The Common European Framework of Reference for Languages-CEFR), Avrupa Dil Portfolyosu (The European Language Portfıolio- ELP), The European Portfolio for Student Teacher of Languages- EPOSTL, Europass 
Kaynaklar? Council of Europe. 1998. ?Learner autonomy in modern languages?. Strasbourg: Editions of Council of Europe.
? Council of Europe. 2001. ?Common European Framework of Reference for Languages?. Cambridge UP: Cambridge.
? Council of Europe. 2003. Relating language examinations to the Common European Framework. DGIV/EDU/LANG(2003)11 Strasbourg, Council of Europe, Language Policy Division.
? Council of Europe. 2005. The European Language Portfolio: Introduction. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/introduction.html. Retrieved July 2007
? Glover, Philip; İ. Hakkı Mirici, Mualla Bilgin Aksu. 2005. Preparing for the European Language Portfolio: Internet Connections. TOJDE, Volume 6, Number 1, Eskişehir: Anadolu University ISSN 1302-6488
? Holec, H. 1994. ?The Autonomous Learner: Some Conceptural Reference Points?. Babylonia, 2 (5),1994. Strasbourg: Editions of Council of Europe. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaIntroduction to the course
2. HaftaWhat is the CEFR?
3. HaftaSelf- assessment grids
4. HaftaLanguage skills and competences in the CEFR
5. HaftaThe European Language Portfolio-ELP
6. HaftaELP based self-assessment
7. HaftaGeneral CEFR theories and principles
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDomains
10. HaftaAssessment types
11. HaftaCommunicative language activities and strategies
12. HaftaLanguage use and the user
13. HaftaEPOSTL and Europass
14. HaftaGenel tekrar, tartışma ve bireysel kazanım raporu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13838
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17878
Toplam İş Yükü30123214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.  X  
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.  X  
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. X   
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek