ERF722 - RADYOFARMASİDE KULLANILAN RADYOAKTİF İZLEYİC(İNG)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RADYOFARMASİDE KULLANILAN RADYOAKTİF İZLEYİC(İNG) | ERF722 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Suna Erdoğan | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, radyoaktif izleyicilerin kimyasal ve biyolojik özellikleri, tasarımı, hazırlaması konularında öğrenciyi bilgilendirmek ve tasarım- hazırlama sırasında dikkat edilmesi gereken hususları öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Radyoaktif izleyici tasarımı - Hazırlama (kavramlar ve kriterler, izleyici uygulamaları, radyoaktif işaretleme, izotopik ve izotopik olmayan 14C radyoaktif izleyicilerin sentezi, biyosentez yöntemleri). - Kimyasal özellikler (radyoaktif çekirdeklerin saflığı, radyokimyasal saflık, taşıyıcısız radyoaktif izleyiciler, radyoaktif izleyicilerin stabilitesi, radyoliz). - Biyolojik özellikler (radyoaktif izleyici reseptörleri, radyoaktif izleyici lokalizasyonu, hormon ve enzim reseptörleri ile radyo etkileşimleri radyoaktif izleyicilerin metabolizasyonu, stimülasyonu ve depresyonu, in vitro demonstrasyon, radyoaktif izleyicilerin biyolojik kaderi, radyoaktif izleyiciler ile biyolojik denemeler, - Radyoaktif izleyicilerin yan etkileri - Radyoaktif izleyici çalışmalarının değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | 1- RJ Slater, Radioisotopes in Biology- A Practical Approach, 1990. 2- A Perkins, M Frier, Nuclear Medicine in Pharmaceutical Research, 1999. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Radyoaktif izleyici tasarımı |
2. Hafta | Hazırlama (kavramlar ve kriterler, izleyici uygulamaları, radyoaktif işaretleme, izotopik ve izotopik olmayan 14C radyoaktif izleyicilerin sentezi, biyosentez yöntemleri) |
3. Hafta | Hazırlama (devam) |
4. Hafta | Kimyasal özellikler (radyoaktif çekirdeklerin saflığı, radyokimyasal saflık, taşıyıcısız radyoaktif izleyiciler, radyoaktif izleyicilerin stabilitesi, radyoliz) |
5. Hafta | Kimyasal özellikler (devam) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Biyolojik özellikler; radyoaktif izleyici reseptörleri, radyoaktif izleyici lokalizasyonu, hormon ve enzim reseptörleri ile radyo etkileşimleri radyoaktif izleyicilerin metabolizasyonu, stimülasyonu ve depresyonu |
8. Hafta | Biyolojik özellikler; in vitro demonstrasyon, radyoaktif izleyicilerin biyolojik kaderi, radyoaktif izleyiciler ile biyolojik denemeler |
9. Hafta | Biyolojik özellikler; doku preparasyonu da içeren otoradyografi: bilgisayar uygulamaları, radyoaktif izleyici çalışmalarında absorplanan radyasyon dozu) |
10. Hafta | Radyoaktif izleyicilerin yan etkileri |
11. Hafta | Radyoaktif izleyicilerin yan etkileri (devam) |
12. Hafta | Radyoaktif izleyici çalışmalarının değerlendirilmesi |
13. Hafta | Radyoaktif izleyici çalışmalarının değerlendirilmesi (devam) |
14. Hafta | Radyoaktif izleyici çalışmalarının değerlendirilmesi (devam) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 30 | 165 | 230 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoaktivitenin özelliklerini, biyolojik etkilerini ve radyasyondan korunma ilkelerini bilir. | X | ||||
2. Radyoaktif maddeleri ve bunların özelliklerini bilir. Bu bilgileri yeni radyofarmasötiklerin geliştirilmesinde kullanır. | X | ||||
3. Radyofarmasötiklerin vücuda verildikten sonraki biyodağılımlarını ve bunu değiştirebilecek durumları, lokalizasyonunu ve hücreye alınış mekanizmalarını, etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaçlarla etkileşimlerini bilir. | X | ||||
4. Yeni bir radyofarmasötik tasarlar, formülasyonu, üretimi, stabilitesi, kalite güvencesiyle ilgili çalışmaları planlar, yürütür. Çalışmalar sırasında alana özgü cihazları etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Radyasyonun farmasötikler, kozmetikler, hammaddeleri, ilaç taşıyıcı sistemler ve tıbbi cihazlar üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibidir, gama radyasyonun neden olabileceği değişikliklerin nasıl kontrol edileceğini/önleneceğini bilir. | X | ||||
6. Alana yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım, uygulama geliştirir ya da var olanı kendi alanına veya farklı alana uygular. | X | ||||
7. Güncel kaynakları kullanarak araştırma ve deneysel tasarım yapar, çalışmayı yürütür, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Araştırmayı ulusal/uluslararası dergide yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
8. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir. | X | ||||
9. Çalışmalarını etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek