EAT744 - POISONING and ANTIDOTAL APPROACHES II(ENG)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POISONING and ANTIDOTAL APPROACHES II(ENG) | EAT744 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Ülkü Ündeğer Bucurgat, Doç.Dr. Pınar Erkekoğlu, Doç.Dr. Gözde Girgin, Doç.Dr. Sevtap Aydın, Doç.Dr. Suna Sabuncuoğlu | |||||
Dersin amacı | Vitaminler dahil sıklıkla maruz kalınan ilaçların genel özellikleri ve bu ilaçlarla meydana gelen zehirlenmelerde temel ve yeni tedavi yaklaşımları konusunda öğrencilere kapsamlı bilgi aktarılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Analjezikler ve santral sinir sistemini etkileyen barbitüratlar, trisiklik antidepresanlar gibi sıklıkla temas edilen ilaçların istenmeyen etkileri, güvenli ilaç kullanımı ilke ve kavramları, toksisite potansiyelleri ve mekanizmaları ile zehirlenme tedavisi ve antidotal yaklaşımlar konularında bilgi aktarımı | |||||
Kaynaklar | 1. Klaassen CD, The Basic Science of Poisons. Casarett & Doull?s Toxicology, Fifth Ed., McGraw-Hill Companies, 2001, New York. 2. Ellenhorn MJ, Ellenhorn?s Medical Toxicology, Diagnosis and Treatment of Human Poisoning. Second Ed., Williams & Wilkins, 1997, Baltimore. 3. Hayes, AW, Principles and Methods of Toxicology, Taylor & Francis, 2001, Philadelphia. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Vitamin Zehirlenmeleri ve Antidotal Yaklaşımlar |
2. Hafta | Vitamin Zehirlenmeleri ve Antidotal Yaklaşımlar |
3. Hafta | S.S.S.?ni etkileyen ilaçlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
4. Hafta | S.S.S.?ni etkileyen ilaçlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
5. Hafta | Benzodiazepinlerle Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
6. Hafta | Trisiklik antidepresanlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
7. Hafta | Alkollerle Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
8. Hafta | Barbitüratlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
9. Hafta | Antiepileptik ilaçlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
10. Hafta | Non-steroidal antienflamatuvar ilaçlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
11. Hafta | Non-steroidal antienflamatuvar ilaçlarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
12. Hafta | Narkotik analjeziklerle Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
13. Hafta | Antidiyabetiklerle Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
14. Hafta | Suni tatlandırıcılarla Zehirlenmeler ve Antidotal Yaklaşımlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 14 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 57 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimyasal, fiziksel ve biyolojik ajanların olası toksik etkileri hakkında ileri ve güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Toksikolojinin farklı alanları hakkında güçlü bilgiye sahip olur ve farklı bilim disiplinleriyle sistematik yaklaşımla bütünleşebilir. | X | ||||
3. Etik ilkelere uygun çalışmalar yapabilir, toksikoloji alanında bağımsız olarak proje planlayıp yürütebilir, birçok farklı analitik teknikle ileri toksikolojik analizler yapabilir ve sonuçlarını uygun istatistiksel analizlerle değerlendirebilir. | X | ||||
4. Profesyonel toksikologlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilir; ulusal ve uluslararası bilim insanlarıyla ekip çalışması yapar, iş birliği yapar. | X | ||||
5. Farklı bilgi teknolojilerini bilir ve toksikoinformatik çalışmalar yapabilir. | X | ||||
6. Bu analizlerden elde edilen bilgileri değerlendirip yorumlayabilir, farklı moleküler yolları aydınlatabilir, sonuçları tartışabilir ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunabilir, ayrıca verilerini yüksek etkili dergilerde yayınlayabilir. | X | ||||
7. Toksik ajanların ve farmasötiklerin duyarlı popülasyonlarda ve farklı patolojik durumlardaki etkileri, intoksikasyonların tanı ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. Çevreyi kirleten ve toksik maddeler, besin ve bitkisel takviyeler ile gıdaların halk sağlığına etkilerini değerlendirme ve bu konuda kamuoyunu ve düzenleyici otoriteleri bilgilendirme konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
9. Risk değerlendirme ve stratejik karar alma süreçlerine katkıda bulunabilir, günlük yaşamda karşılaşılan toksikolojik sorunlara çözüm bulabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek