PBT716 - POLİMER İŞLEMECİLİĞİ LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMER İŞLEMECİLİĞİ LABORATUVARI | PBT716 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Diğer: Deneysel Çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat ŞEN /Doç. Dr. Hatice Kaplan Can | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin plastik ve kauçuk malzemelerin şekillenmesinde kullanılan tekniklerle laboratuvarda deneysel çalışmalarla eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tork reometre ile poliolefin esaslı kompozitlarin hazırlanması, Plastiklerin ekstrüsyonu, market torbalarının üfleyerek kalıplama yöntemi ile hazırlanması, plastiklerin ısı ile kalıplanması, poliüretan esaslı yumuşak köpüklerin hazırlanması, üç merdaneli mil kullanılarak kauçuk hamurunun hazırlanması, doğal kauçuğun vulkanizasyon kinetiği, kauçuk karışımlarının sıkıştırma ile kalıplanması, enjeksiyon kalıplama ile ayakkabı tabanı hazırlanması, elastomerlerin aşınma direnci, elastomerlerin sertlik ve kalıcı deformasyonun bulunması. | |||||
Kaynaklar | - Charles A. Harper, Handbook of Plastic Processes, Wiley, 2006. - Peter S. Johnson, Rubber Processing: An Introduction, Hanser, 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tork reometre ile poliolefin esaslı kompozitlerin hazırlanması |
2. Hafta | PP filmlerin ekstrüzyonla hazırlanması |
3. Hafta | LDPE esaslı market torbalarının üfleyerek kalıplama yöntemi ile hazırlanması |
4. Hafta | Plastiklerin ısı ile kalıplanması |
5. Hafta | Poliüretan esaslı yumuşak köpüklerin hazırlanması |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | İç karıştırıcı kullanılarak kauçuk hamurunun hazırlanması |
8. Hafta | Üç merdaneli mil kullanılarak kauçuk hamurunun hazırlanması |
9. Hafta | Doğal kauçuğun vulkanizasyon kinetiği |
10. Hafta | Kauçuk karışımlarının sıkıştırma ile kalıplanması |
11. Hafta | Enjeksiyon kalıplama ile ayakkabı tabanı hazırlanması |
12. Hafta | Elastomerlerin aşınma direnci |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Elastomerlerin sertlik ve kalıcı deformasyonun bulunması |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 14 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 13 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 36 | 126 | 304 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | X | ||||
2. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | X | ||||
3. Polimer Bilimi ve teknolojisi ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün-süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | X | ||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur | X | ||||
8. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapıp, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktararak mesleğe ilişkin algıları ve öngörüleri olumlu yönde geliştirmeye katkıda bulunur | X | ||||
9. Uzmanlık alanındaki özgün fikirleri, gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel ve sosyal platformlarda ilgili paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak sonuç ve çözüm odaklı olarak paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek