PBT718 - POLİMERLERDE BİYOARAYÜZEY ETKİLEŞİMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMERLERDE BİYOARAYÜZEY ETKİLEŞİMLERİ | PBT718 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Diğer: Örnekleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kezban Ulubayram/Doç. Dr. Eda Ayşe Aksoy | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin biyomedikal polimerlerin yüzey özellikleri, polimer-hücre, polimer-kan ve polimer-bakteri temasındaki biyoarayüzey etkileşimleri, biyomedikal polimer yüzeylerinin sağlanması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramların (yüzey, biyoarayüzey, biyouyumluluk, kan uyumluluğu) ve biyomedikal polimerlerin yüzey özelliklerinin (ıslanabilirlik, hidrofiliklik, serbest yüzey enerjisi, yüzeyin kimyasal bileşimi, kristalinite, yüzey morfolojisi, pürüzlülük) verilmesi, biyoarayüzler ve biyolojik çevre ile etkileşim, yüzey özelliklerinin biyolojik çevre etkileşimine etkisi, biyomedikal polimerlerde uygulanan fiziksel, kimyasal, radrasyon ve biyolojik yüzey modifikasyon metotları, polimer-hücre ara yüz etkileşimleri, yüzey özelliklerinin biyouyumluluk üzerindeki etkisi, biyouyumluluğu artırmak için yapılan modifikasyonlar, polimer-kan ara yüzey etkileşimleri, kan uyumluluğunu etkileyen yüzey özellikleri ve kan uyumlu yüzeylerin geliştirilmesi, antibakteriyel yüzeyler ve bakteri yüzey etkileşimleri, osteokondüktif ve osteoindüktif yüzeyler özellikleri. | |||||
Kaynaklar | - Andreas Taubert, Joao F. Mano, and Jos´e C. Rodriguez-Cabello. Biomaterials Surface Science, Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA. 2013. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar; yüzey, biyoarayüzey, biyouyumluluk, kan uyumluluğu Biyomedikal polimerlerin yüzey özellikleri (ıslanabilirlik, hidrofiliklik, serbest yüzey enerjisi, yüzeyin kimyasal bileşimi kristalinite, yüzey morfolojisi, pürüzlülük) |
2. Hafta | Biyomedikal polimerlerde biyoarayüzler ve biyolojik çevre ile etkileşim Yüzey özelliklerinin biyolojik çevre etkileşimine etkisi |
3. Hafta | Biyomedikal polimerlerde fiziksel metotlar ile yüzey modifikasyonu |
4. Hafta | Biyomedikal polimerlerde kimyasal metotlar ile yüzey modifikasyonu |
5. Hafta | Biyomedikal polimerlerde radrasyon ile yüzey modifikasyonu |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Biyomedikal polimerlerde biyolojik metotlar ile yüzey modifikasyonu |
8. Hafta | Biyomedikal polimerlerde yüzey analiz teknikleri |
9. Hafta | Hücre-polimer etkileşimleri, biyouyumluluğu etkileyen faktörler polimerlerde biyouyumluluğun geliştirilmesi |
10. Hafta | Doku mühendisliği için tasarlanan polimer arayüzleri (kıkırdak, kemik, damar, kardiak, tendon, sinir doku mühendisliği) |
11. Hafta | Sert doku implantları; osteokondüktif ve osteoindüktif yüzey özellikleri |
12. Hafta | Kan uyumlu biyomedikal polimerler, kan-polimer etkileşimi, kan uyumluluğunu etkileyen faktörler, polimer yüzeylerinde kan uyumluluğunun geliştirmesi |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Antibakteriyel biyomedikal polimerler, bakteri-polimer etkileşimi, antibakteriyel kompozitler, antibakteriyel polimer yüzeyler, fırça tipi polimerler |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 138 | 302 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | X | ||||
2. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | X | ||||
3. Polimer Bilimi ve teknolojisi ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün-süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | X | ||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur | X | ||||
8. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapıp, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktararak mesleğe ilişkin algıları ve öngörüleri olumlu yönde geliştirmeye katkıda bulunur | X | ||||
9. Uzmanlık alanındaki özgün fikirleri, gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel ve sosyal platformlarda ilgili paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak sonuç ve çözüm odaklı olarak paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek