PBT712 - POLİMER İŞLEMCİLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
POLİMER İŞLEMCİLİĞİ PBT712 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Diğer: Örnekleme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Murat Şen / Doç. Dr. Hatice Kaplan Can 
Dersin amacıPlastiklerin ve kauçukların farklı tekniklerle işlenmesinin ve şekillendirilmesinin nasıl yapıldığının öğretilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Derslerin sonunda öğrenci aşağıdaki konuları öğrenecektir: Plastiklerin enjeksiyonla kalıplama, transfer kalıplama, şişirerek kalıplama, döndürerek kalıplama, ekstrüzyon gibi farklı tekniklerle işlenmesi ve şekillendirilmesi.
  2. Kauçukların karıştırma, milleme, kalenderleme ve kalıplama ile işlenmesi ve şekillendirilmesi.
Dersin içeriğiEnjeksiyonla kalıplama, Sıkıştırma ve transfer kalıplama, Ekstrüzyon ve şişirerek kalıplama, Köpük işlemeciliği, Güçlendirilmiş plastik işlemeciliği, Sıvı reçine işlemeciliği, Sıvı reçine işlemeciliği, Döndürerek eritme, Isı ile kalıplama, Reaktif ekstrüzyon ve enjeksiyonla kalıplama, Karışım hazırlama harmanlama hamur hazırlama, Kauçuk işlemeciliği karıştırma merdaneleme, Kauçuk işlemeciliği kalenderleme, ekstrüzyon ve kalıplama. 
Kaynaklar- Charles A. Harper, Handbook of Plastic Processes, Wiley, 2006.
- Peter S. Johnson, Rubber Processing: An Introduction, Hanser, 2001. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEnjeksiyonla kalıplama
2. HaftaSıkıştırma ve transfer kalıplama
3. HaftaEkstrüzyon ve şişirerek kalıplama
4. HaftaKöpük işlemeciliği
5. HaftaGüçlendirilmiş plastik işlemciliği
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaSıvı reçine işlemciliği
8. HaftaDöndürerek eritme
9. HaftaIsı ile kalıplama
10. HaftaReaktif ekstrüzyon ve enjeksiyonla kalıplama
11. HaftaKarışım hazırlama harmanlama hamur hazırlama
12. HaftaKauçuk işlemeciliği karıştırma merdaneleme
13. HaftaAra sınav
14. HaftaKauçuk işlemeciliği kalenderleme, ekstrüzyon ve kalıplama
15. HaftaÖdev
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi23570
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü28138302

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular    X
2. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır    X
3. Polimer Bilimi ve teknolojisi ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır    X
4. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir    X
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün-süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar   X 
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır  X  
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur  X  
8. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapıp, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktararak mesleğe ilişkin algıları ve öngörüleri olumlu yönde geliştirmeye katkıda bulunur   X 
9. Uzmanlık alanındaki özgün fikirleri, gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel ve sosyal platformlarda ilgili paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak sonuç ve çözüm odaklı olarak paylaşır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek