PBT705 - MALZEMELER İÇİN KORUYUCU POLİMERLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MALZEMELER İÇİN KORUYUCU POLİMERLER | PBT705 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Dilek Şolpan Özbay | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin doğal veya yapay polimerlerin konservasyon çalışmalarında kullanılabilirliklerinin incelenmesi, anlaşılması konularında eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Polimerlerin tanımı ve sınıflandırılması, - Kültürel eserlerde (özellikle tablo, taş ve odun eserler) kullanılan doğal polimerler, - Doğal polimerlerin kaynak, karakteristik ve avantaj ve dezavantajları, - Yapay polimerler ve polimerleşme süreçleri - Polimerlerdeki küçük moleküllerin taşınma özellikleri, - Polimerlerin bağlayıcı, hidrofobik özellikleri, - Yaşlandırma kararlılığı, - Polimerlerle tarihi eserlerin bütünleşme, sağlamlaştırma ve korunması ve metod geliştirme, - Kültürel eserlerin restorasyonunda genel olarak kullanılan yapay polimerler: Ticari ve yeni ürünler, - Kültürel eserlerin korunmasında yapay polimerlerin avantaj ve dezavantajları. | |||||
Kaynaklar | - Polymers in Conservation Allen N.S., Edge M. and Horie V. (1992) Royal Society of Chemistry. - An Introduction to Polymer Science. Elias H.G. (1997) VCH Weinheim. New York. - Materials for Conservation, Organic Consolidants, Adhesives and Coatings. Horie C.V. (2010) Butterworths. 2nd edition. - The Organic Chemiy of Museum Objects. Millls J.S. and White R. (l987) Butterworths. - Characterization and Analysis of Polymers, Clavier, Ron, Wiley and Sons. - Experimental Methods in Polymer Chemistry Jan Rabek, Wiley Int. Ed., New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Polimerlerin tanımı ve sınıflandırılması, ana karakteristikleri |
2. Hafta | Doğal polimerlerin kaynak, karakteristik ve avantaj ve dezavantajları |
3. Hafta | Yapay polimerler ve polimerleşme süreçleri |
4. Hafta | Polimerlerdeki küçük moleküllerin taşınma özellikleri |
5. Hafta | Polimerlerin bağlayıcı, hidrofobik özellikleri |
6. Hafta | Kültürel eserlerde (tablo, taş ve odun eserler) kullanılan doğal polimerler |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Yaşlandırma kararlılığı |
9. Hafta | Polimerlerle tarihi eserlerin bütünleşme, sağlamlaştırma ve korunması ve metot geliştirme |
10. Hafta | Kültürel eserlerin restorasyonunda genel olarak kullanılan yapay polimerler: Ticari ve yeni ürünler |
11. Hafta | Kültürel eserlerin korunmasında yapay polimerlerin avantaj ve dezavantajları |
12. Hafta | Taş, Odun eserlerin ve Tabloların korunmasına örnek çalışmalar |
13. Hafta | Korozyon ve asit yağmuruna karşı koruma |
14. Hafta | Antimikrobiyal yüzey korunması |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 173 | 302 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | X | ||||
2. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | X | ||||
3. Polimer Bilimi ve teknolojisi ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün-süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | X | ||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur | X | ||||
8. Polimer Bilimi ve teknolojisi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapıp, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktararak mesleğe ilişkin algıları ve öngörüleri olumlu yönde geliştirmeye katkıda bulunur | X | ||||
9. Uzmanlık alanındaki özgün fikirleri, gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel ve sosyal platformlarda ilgili paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak sonuç ve çözüm odaklı olarak paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek