PBT619 - BİYOBOZUNUR POLİMERLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOBOZUNUR POLİMERLER | PBT619 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kezban Ulubayram/Doç. Dr. Eda Ayşe Aksoy | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, biyomedikal ve farmasötik alanda kullanılan biyobozunur polimerlerin tanıtımı, biyobozunma mekanizmaları konusunda öğrencilerin eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste doğal ve sentetik biyobozunur polimerler, temel kavramlar (biyokararlılık, biyobozunma, biyoemilim, biyomalzeme, biyoinert, biyoaktif, biyouyumluluk, toksitite), polimerlerin biyobozunma mekanizmaları (hidrolitik bozunma, enzimatik bozunma, homojen bozunma, heterojen bozunma), polimerlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerindeki değişimler, biyobozunmayı etkileyen polimer yapı özellik ilişkileri, biyobozunur polimerlerin medikal ve farmasötik alanda uygulamaları anlatılacaktır. | |||||
Kaynaklar | - Smit Theo M, Wuisman, Paul I. J. M. Degradable Polymers for Skeletal Implants. New York : Nova Science Publishers, 2009. - Bernhard Rieger, Andreas Konkel, Geoffrey W. Coates, Robert Reichardt, Eckhard Dinjus, Thomas A. Zevaco. Synthetic Biodegradable Polymers. Berlin, Heidelberg : Springer, 2012. - Anthony Atala ,David J. Mooney, Joseph P. Vacanti, Robert Langer, Synthetic biodegradable polymer scaffolds, Boston Birkhauser, 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğal ve sentetik biyobozunur polimerler |
2. Hafta | Temel kavramlar; biyokararlılık, biyobozunma, biyoemilim, biyoinert, biyoaktif |
3. Hafta | Polimerlerin biyobozunma mekanizmaları (hidrolitik bozunma, enzimatik bozunma) |
4. Hafta | Polimerlerin biyobozunma mekanizmaları (homojen bozunma, heterojen bozunma, yığın bozunması, yüzey bozunması) |
5. Hafta | Biyobozunur polimerlerde yapı-özellik ilişkileri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Biyobozunur polimerdeki kimyasal ve fiziksel değişimler Biyobozunmanın molekül kütlesi değişimine etkisi |
8. Hafta | Biyobozunmanın mekanik özelliklere etkisi |
9. Hafta | Biyobozunma-biyouyumluluk ilişkileri |
10. Hafta | Polimerde biyobozunmayı incelemek kullanılan teknikler |
11. Hafta | Biyobozunur polimerlerin kullanım alanları |
12. Hafta | Sert ve yumuşak doku rejenerasyonunda kullanılan biyobozunur polimerler, hazırlama ve işleme teknikleri |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Biodegradable polymers used in bioactive agent (growth factors, genetic materials, proteins, anticaogulants, drugs, etc.) carrying polymeric systems |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 132 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek