PBT617 - ELYAF BİLİM ve TEKNOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ELYAF BİLİM ve TEKNOLOJİSİ | PBT617 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Dilek Şolpan Özbay/ Doç. Dr. Pınar Akkaş Kavaklı | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencileri elyaf bilimi ve teknolojisi konusunda eğitmek ve bu alanda öne çıkan yeni konuları, gelişmeleri öğrenciye aktarmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnsan yapısı liflerin termonolojisi, İplik ve kumaş hazırlanmanın teknolojisi, poliester elyaflar, poliamid elyaflar, polipropilen elyaflar, vinil elyaflar, yün ve memelilerden elde edilen elyaflar, ipek, pamuk elyaflar, rejenere edilmiş selüloz elyaflar, selüloz asetat ve triasetat elyafar, akrilik elyaflar, aramid elyaflar, tekstilde nanoteknoloji. | |||||
Kaynaklar | - S. J. Eichhorn, J.W.S. Hearle, M. Jaffe and T. Kikutani, Handbook of textile fibre structure Volume 1: Fundamentals and manufactured polymer fibres, Woodhead publishing limited, CRC, 2009 - Jinlian Hu-Adaptive and Functional Polymers, Textiles and Their Applications-Imperial College Press, 2011. - Jack Hu Shape Memory Polymers and Textiles 2007. - Terminology of Man made-fibres, Standards for Fibres and Textiles Committee, BISFA, 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnsan yapısı liflerin terminolojisi |
2. Hafta | İplik ve kumaş hazırlanmanın teknolojisi |
3. Hafta | Poliester elyaflar |
4. Hafta | Poliamid elyaflar |
5. Hafta | Polipropilen elyaflar |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Vinil elyaflar |
8. Hafta | Yün ve memelilerden elde edilen elyaflar |
9. Hafta | İpek, pamuk ve rejenere edilmiş selüloz elyaflar |
10. Hafta | Selüloz asetat ve triasetat elyaflar |
11. Hafta | Akrilik elyaflar |
12. Hafta | Aramid elyaflar |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Tekstilde nanoteknoloji |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 114 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek