PBT613 - KAUÇUK BİLİMİ ve TEKNOLOJİSİNİN TEMEL PRENSİPLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAUÇUK BİLİMİ ve TEKNOLOJİSİNİN TEMEL PRENSİPLERİ | PBT613 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat ŞEN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencileri lastik bilimi ve teknolojisi konusunda eğitmek ve kauçuk kimyası ve teknolojisinde öne çıkan yeni konuları, gelişmeleri öğrenciye aktarmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Lastik hammaddeleri ve lastik takviye malzemeleri, lastik elastikliği; temel yaklaşımlar ve davranışlar, lastik karışımlarının tasarımı, lastik karışımlarının hazırlanması, lastiklerin fiziksel, fiziko-mekanik özelliklerinin belirlenmesi, şekillendirme, pişirme (vulkanizasyon), kullanım yerlerine göre karışım özelliklerinin optimizasyonu, elastomer karışımları, lastik teknolojisi ve çevre, lastik teknolojisinde yeni gelişmeler. | |||||
Kaynaklar | - J. E. Mark, B. Erman, F. R. Eirich, Science and Technology of Rubber, Academic Press, 1994. - L. H. Sperling, Introduction to physical polymer science, john Wiley and Sons, 2001. - Harry R. Allcock, Frederick W. Lampe, Contemporary Polymer Science, Prentice Hall, 1981. - L. R. G. Treloar, The physics of rubber elasticity, Clarendon press, Oxford, 1975. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Lastik hammaddeleri |
2. Hafta | Lastik takviye malzemeleri |
3. Hafta | Lastik elastikliği; Temel yaklaşımlar ve davranışlar |
4. Hafta | Lastiklerin fiziksel, fiziko-mekanik özelliklerinin belirlenmesi |
5. Hafta | Lastik karışımlarının tasarımı, hazırlanması ve şekillendirme |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Vulkanizasyon |
8. Hafta | Vulkanizasyon kinetiği temel ve ileri modellemeler |
9. Hafta | Kullanım yerlerine göre karışım özelliklerinin optimizasyonu |
10. Hafta | Elastomer karışımları |
11. Hafta | Lastik Teknolojisi ve çevre |
12. Hafta | Lastik teknolojisinde yeni gelişmeler |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Dinamik mekanik özellikler |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 114 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek