PBT612 - POLİMER KİMYASINDA İLERİ KARAKTERİZASYON TEKNİK.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POLİMER KİMYASINDA İLERİ KARAKTERİZASYON TEKNİK. | PBT612 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat Şen | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin polimerlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin karakterizasyonunda kullanılan ileri aletsel teknikler konusunda eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders ana başlıkları ile şu konuları kapsamaktadır: Dinamik ve Statik ışık Saçılması tekniği, Pozitron Yok Olma Ömrü Spektrometresi(PALS), Taramalı uç mikroskobu(SPM), Atomik Kuvvet Mikroskobu, Sıcaklık Gerilim-Gerinim Durulma Analizörü (TSSR), XPS, MS-MALDI, SEM, TEM, SAXS, WAXS, SWAXS, Elipsometre, Kauçuk proses analizörü (RPA), Haraketli Kalıp Reomotresi (MDR), Tork Reometre ve Karıştırıcılar, Elektriksel eğirme, Plazma Sistemleri. | |||||
Kaynaklar | - Characterization and Analysis of Polymers, Clavier, Ron, Wiley and Sons - Experimental Methods in Polymer Chemistry, Jan Rabek, Wiley Int. Ed., New York - Polymer Characterization, D. Campbell, R.A. Pethrick, J.R. White, Stanley Thornes, Cornwall. - Introduction to Physical Polymer Science, L.H. Sperling Wiley-Interscience, New York |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dinamik ve Statik ışık Saçılması tekniği |
2. Hafta | Pozitron Yok Olma Ömrü Spektrometresi |
3. Hafta | Taramalı uç mikroskobu, Atomik Kuvvet Mikroskobu |
4. Hafta | Sıcaklık Gerilim-Gerinim Durulma Analizörü |
5. Hafta | XPS ve MS-MALDI |
6. Hafta | SEM, TEM |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | SAXS, WAXS, SWAXS |
9. Hafta | Elipsometre |
10. Hafta | RPA, MDR |
11. Hafta | Tork Reometre ve Karıştırıcılar |
12. Hafta | Elektriksel eğirme |
13. Hafta | Plazma sistemleri |
14. Hafta | Ara Sınav |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 70 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 26 | 149 | 239 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek