NSC751 - NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ | NSC751 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Eğitim dili %100 İngilizce olmayan programlardan ders almak için başvuran öğrencilerin programa giriş ön koşullarında belirtilen yabancı dil şartına eş değer İngilizce yeterlilik belgesi getirmek. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Turgay DALKARA, Prof. Dr. Müge Yemişçi Özkan, Prof. Dr. Emine Eren KOÇOK, Prof. Dr. Hülya KARATAŞ KURŞUN, Doç. Dr. Şefik Evren ERDENER | |||||
Dersin amacı | Nörobiyolojide kullanılan laboratuar tekniklerinden bazılarının tanıtılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Beyin kan akımı ölçümü, beyin, kas ve peri ferik sinirlerden biyoelektrik potansiyellerin ekstra ve intraselüler kayıt ve analizi, çeşitli cerrahi teknikleri, serebral iskemi modellerini, çeşitli immünohistokimya (çok erken gen ekspresyonu gibi), kas boyaması ve görüntüleme yöntemleri ile sinir lifi ?teasing?i gibi yöntemlerin incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | 1. Short Protocols in Cell Biology Ed: Bonifacino, Dasso, Harford, Lippincott-Schwartz, Yamada Wiley Canada 2. Short Protocols in Neuroscience Ed: Crawly, Gerfen, McKay, Wiley Canada |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Bilgiler |
2. Hafta | İmmünohistokimya |
3. Hafta | Veri Kazanım Teknikleri |
4. Hafta | Western blotting ve jel zimografi |
5. Hafta | Enstrumental analiz |
6. Hafta | Ödev |
7. Hafta | Mikroskopi |
8. Hafta | Gen Amplifikasyon teknikleri |
9. Hafta | Hücre içi kayıt teknikleri, sinaptik potansiyeller |
10. Hafta | Hücre dışı kayıt teknikleri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Davranış modelleri ve ekt |
13. Hafta | Dönem projesi Tartışması |
14. Hafta | Dönem Projesi Tartışması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 102 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 47 | 179 | 361 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik temel bilgileri edinir, uluslararası yayınları takip edip bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur. | X | ||||
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur.Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir, ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir. Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir. | X | ||||
3. Tez döneminde bilimsel problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılır. | X | ||||
4. Programın bitiminde nörobilim alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Öğrenciler program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilmeli ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olmalıdır. | X | ||||
5. Nörobilim alanında iyi laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur. | X | ||||
6. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek