NSC751 - NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ NSC751 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 12
Önkoşul(lar)-var iseEğitim dili %100 İngilizce olmayan programlardan ders almak için başvuran öğrencilerin programa giriş ön koşullarında belirtilen yabancı dil şartına eş değer İngilizce yeterlilik belgesi getirmek.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Turgay DALKARA, Prof. Dr. Müge Yemişçi Özkan, Prof. Dr. Emine Eren KOÇOK, Prof. Dr. Hülya KARATAŞ KURŞUN, Doç. Dr. Şefik Evren ERDENER 
Dersin amacıNörobiyolojide kullanılan laboratuar tekniklerinden bazılarının tanıtılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nörobiyolojide kullanılan laboratuar tekniklerinden bazılarının tanıtılması.
Dersin içeriğiBeyin kan akımı ölçümü, beyin, kas ve peri ferik sinirlerden biyoelektrik potansiyellerin ekstra ve intraselüler kayıt ve analizi, çeşitli cerrahi teknikleri, serebral iskemi modellerini, çeşitli immünohistokimya (çok erken gen ekspresyonu gibi), kas boyaması ve görüntüleme yöntemleri ile sinir lifi ?teasing?i gibi yöntemlerin incelenmesi. 
Kaynaklar1. Short Protocols in Cell Biology Ed: Bonifacino, Dasso,
Harford, Lippincott-Schwartz, Yamada Wiley Canada
2. Short Protocols in Neuroscience Ed: Crawly, Gerfen,
McKay, Wiley Canada 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel Bilgiler
2. Haftaİmmünohistokimya
3. HaftaVeri Kazanım Teknikleri
4. HaftaWestern blotting ve jel zimografi
5. HaftaEnstrumental analiz
6. HaftaÖdev
7. HaftaMikroskopi
8. HaftaGen Amplifikasyon teknikleri
9. HaftaHücre içi kayıt teknikleri, sinaptik potansiyeller
10. HaftaHücre dışı kayıt teknikleri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaDavranış modelleri ve ekt
13. HaftaDönem projesi Tartışması
14. HaftaDönem Projesi Tartışması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1412
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam102
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje13030
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü47179361

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik temel bilgileri edinir, uluslararası yayınları takip edip bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur.   X 
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur.Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir, ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir. Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir.    X 
3. Tez döneminde bilimsel problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılır.    X
4. Programın bitiminde nörobilim alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Öğrenciler program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilmeli ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olmalıdır.     X
5. Nörobilim alanında iyi laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur.    X
6. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek