PBT605 - GÜNDELİK, MÜHENDİSLİK ve İLERİ POLİMERLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÜNDELİK, MÜHENDİSLİK ve İLERİ POLİMERLER | PBT605 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hatice KAPLAN CAN | |||||
Dersin amacı | Gündelik, Mühendislik ve İleri Polimerler dersi öğrenciye, polimerik malzemelerin genel özellikleri, termoplastikler, termosetler, günlük, endüstriyel ve ileri polimerlerin tanımları; gündelik, endüstriyel polimer ve ileri polimerler üretim teknolojileri konusunda bilgiler vererek polimer altyapısı oluşturulmasına yardım eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Gündelik, Mühendislik ve İleri Polimerlerin tanıtımı - PE, PP, PVC, PS, EVA, PAN - Poliamitler ve Naylonlar - Poliesterler - Poliüretanlar - Polikarbonat - Akrilikler - Epoksitler - Fenolikler - Floropolimerler - Kauçuklar: NR, IR, BR, SBR, EPDM - Aramidler (Para aramid; Kevlar Meta aramid; Nomex) | |||||
Kaynaklar | - Salamone J.C. (Ed.), The Polymeric Materials Encyclopedia: Synthesis, Properties and Applications(CRC Press, Boca Raton, FL, 1996) - Krevelen van D.W. Nijenhuis, K.Properties of Polymers (Elsevier, London, 2009) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gündelik, Mühendislik ve İleri Polimerler tanıtımı |
2. Hafta | PE, PP, PVC, PS, EVA, PAN |
3. Hafta | Poliamitler ve Naylonlar |
4. Hafta | Poliesterler |
5. Hafta | Poliüretanlar |
6. Hafta | Polikarbonatlar |
7. Hafta | Akrilikler |
8. Hafta | Epoksitler |
9. Hafta | Arasınav |
10. Hafta | Fenolikler ve Floropolimerler |
11. Hafta | Kauçuklar: NR, IR, BR, SBR, EPDM |
12. Hafta | Aramidler (Para aramid; Kevlar Meta aramid; Nomex) |
13. Hafta | Ödev ve Sunum |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 149 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek