İKY607 - İNSAN KAYNAKLARI ve ETİK KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNSAN KAYNAKLARI ve ETİK KONULAR İKY607 3. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Görsel ve İşitsel medya kaynaklarını kullanma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıIş etiği ve örgüt kültürünün kavramsal çatısını oluşturduktan sonra örgüt kültürünü oluşturan ögeler ve örgüt kültürünün değişimi ele alınacak, iş etiği, meslek etiği, çalışma etiği, sosyal etkileşenler teorisi ve kurumsal sosyal sorumluluk konuları tartışılacaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders bitiminde öğrenci aşağıdaki konuları öğrenmiş olacaktır Örgüt kültürü, ögeleri, örgütün sosyal etkileşenleri İş ve kamu ilişkileri Kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal açıdan sorumlu yönetim Ahlaki ikilemlerin çözümü, ahlaki akıl yürütme Ekoloji ve sürdürülebilir kalkınma, çevre koruma İş etiğinin tarihi gelişimi Çalışma ve meslek etiği Türk iş etiği ve Ahilik geleneği Tüketici hareketi İş etiği ve kapitalizm
Dersin içeriğiÖrgüt kültürü ve ögeleri, örgütün sosyal etkileşenleri, iş ve kamu ilişkileri, kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal açıdan sorumlu yönetim, ahlaki ikilemlerin çözümü, ahlaki akıl yürütme, ekoloji, sürdürülebilir kalkınma, çevre koruma, iş etiğinin tarihi gelişimi, çalışma ve meslek etiği, Türk iş etiği ve ahilik geleneği, tüketici hareketi, iş etiği ve kapitalizm. 
Kaynaklar? Business and Society, by Post, Lawrence and Weber, 10th ed. (McGraw-Hill, 2002)
? İş ve Meslek Ahlakı, Mahmut Arslan, Siyasal Yayınevi, 2005
? Etkileşenler, Mahmut Arslan, Phoenix Yayınları, 2005 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaÖrgüt kültürü, ögeleri, örgütün sosyal etkileşenleri
3. Haftaİş ve kamu ilişkileri
4. HaftaKurumsal sosyal sorumluluk, sosyal açıdan sorumlu yönetim
5. HaftaAhlaki ikilemlerin çözümü, ahlaki akıl yürütme
6. HaftaEkoloji ve sürdürülebilir kalkınma, çevre koruma
7. Haftaİş etiğinin tarihi gelişimi
8. HaftaAra sınav
9. HaftaÇalışma ve meslek etiği
10. HaftaÇalışma ve meslek etiği
11. HaftaTürk iş etiği ve Ahilik geleneği
12. HaftaTürk iş etiği ve Ahilik geleneği
13. HaftaTüketici hareketi
14. Haftaİş etiği ve kapitalizm
15. HaftaTekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama210
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13636
Ara sınavlara hazırlanma süresi13434
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü31115180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.  X  
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.  X  
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.  X  
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek