GTR709 - VİHUELA REPERTUVARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VİHUELA REPERTUVARI GTR709 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ahmet Kanneci 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin vihuela müziğinin gelişimi, bestecileri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Vihuela müziğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
  2. 2. Vihuela bestecileri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin içeriğiVihuela müziğinin genel özellikleri. Vihuela bestecileri ve eserleri. 
KaynaklarGrunfeld, F. V. (1974). The Art and The Times of The Guitar. New York: Macmillan
Publishing.
Tyler, J. (1980). The Early Guitar A History and Handbook. Londra: Oxford
University Press.
Turnbull, H. (1991). The Guitar From The Renaissance to The Present Day.
Connecticut: The Bold Strummer Ltd.
Uluocak, S. (2011). Klasik Gitar Tarihi I: Rönesans Döneminde Gitar. İstanbul:
Doruk Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta16. yy. müziğine genel bir bakış
2. Hafta16. yy. gitar benzeri çalgıları, vihuelanın kökeni ve gelişimi
3. HaftaLuis Milan?ın vihuela eserleri
4. HaftaLuis Milan?ın vihuela eserleri
5. HaftaLuis Milan?ın vihuela eserleri
6. HaftaLuis de Narvaez?in vihuela eserleri
7. HaftaLuis de Narvaez?in vihuela eserleri
8. HaftaSunum
9. HaftaAlonso Mudarra?nın vihuela eserleri
10. HaftaAlonso Mudarra?nın vihuela eserleri
11. HaftaMiguel de Fuenllana?nın vihuela eserleri
12. HaftaMiguel de Fuenllana?nın vihuela eserleri
13. HaftaDiğer vihuela bestecileri ve eserleri
14. HaftaDiğer vihuela bestecileri ve eserleri
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum140
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1415210
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3038272

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir.X    
2. Disiplinlerarası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrar.X    
3. Alanı ile ilgili bilginin gelişimine katkıda bulunur.  X  
4. Klasik gitar icrasına dair edinimlerini toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir.X    
5. Sanat kurullarında kabul görecek nitelikteki eserleri üst düzeyde yorumlayarak seslendirir.X    
6. Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir.X    
7. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir.X    
8. Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır.   X 
9. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X    
10. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar. X   
11. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır.X    
12. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek