GTR709 - VİHUELA REPERTUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VİHUELA REPERTUVARI | GTR709 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ahmet Kanneci | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin vihuela müziğinin gelişimi, bestecileri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Vihuela müziğinin genel özellikleri. Vihuela bestecileri ve eserleri. | |||||
Kaynaklar | Grunfeld, F. V. (1974). The Art and The Times of The Guitar. New York: Macmillan Publishing. Tyler, J. (1980). The Early Guitar A History and Handbook. Londra: Oxford University Press. Turnbull, H. (1991). The Guitar From The Renaissance to The Present Day. Connecticut: The Bold Strummer Ltd. Uluocak, S. (2011). Klasik Gitar Tarihi I: Rönesans Döneminde Gitar. İstanbul: Doruk Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 16. yy. müziğine genel bir bakış |
2. Hafta | 16. yy. gitar benzeri çalgıları, vihuelanın kökeni ve gelişimi |
3. Hafta | Luis Milan?ın vihuela eserleri |
4. Hafta | Luis Milan?ın vihuela eserleri |
5. Hafta | Luis Milan?ın vihuela eserleri |
6. Hafta | Luis de Narvaez?in vihuela eserleri |
7. Hafta | Luis de Narvaez?in vihuela eserleri |
8. Hafta | Sunum |
9. Hafta | Alonso Mudarra?nın vihuela eserleri |
10. Hafta | Alonso Mudarra?nın vihuela eserleri |
11. Hafta | Miguel de Fuenllana?nın vihuela eserleri |
12. Hafta | Miguel de Fuenllana?nın vihuela eserleri |
13. Hafta | Diğer vihuela bestecileri ve eserleri |
14. Hafta | Diğer vihuela bestecileri ve eserleri |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 30 | 38 | 272 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrar. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili bilginin gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
4. Klasik gitar icrasına dair edinimlerini toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Sanat kurullarında kabul görecek nitelikteki eserleri üst düzeyde yorumlayarak seslendirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir. | X | ||||
8. Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır. | X | ||||
9. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
10. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır. | X | ||||
12. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek