KUM699 - DÖNEM PROJESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | KUM699 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Gözlem Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Bireysel Çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin uygulamada karşılaşılan kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği problemlerinin çözümü için proje planlama ve yönetme, problemlerin çözümü için yöntem seçme veya geliştirme yetkinliği ile kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği problemlerini ve projelerini raporlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir öğretim elemanının gözetiminde uygulamalı bir problemin çözülmesi için kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği araç ve teknikleri kullanılarak yapılan çeşitli araştırmalar. Bu araştırmalar ilgili uzmanlık alanlarına sahip öğretim elamanları tarafından yönetilir. | |||||
Kaynaklar | Proje konusuna göre değişmektedir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Alan gezisi, gözlem |
2. Hafta | Alan gezisi, gözlem, problem tanımlama |
3. Hafta | Alan gezisi, gözlem, problem tanımlama |
4. Hafta | Alan gezisi, gözlem, literatür çalışması |
5. Hafta | Alan gezisi, gözlem, literatür çalışması |
6. Hafta | Alan gezisi, gözlem, literatür çalışması |
7. Hafta | Ara sınav (Ara rapor ve ara sunum) |
8. Hafta | Alan gezisi, gözlem, yöntem geliştirme ve/veya yöntem seçme |
9. Hafta | Alan gezisi, gözlem, yöntem geliştirme ve/veya yöntem seçme |
10. Hafta | Alan gezisi, gözlem, yöntem geliştirme ve/veya yöntem seçme |
11. Hafta | Alan gezisi, gözlem, yöntem geliştirme ve/veya yöntem seçme |
12. Hafta | Alan gezisi, gözlem, sonuç değerlendirme |
13. Hafta | Alan gezisi, gözlem, sonuç değerlendirme |
14. Hafta | Alan gezisi, gözlem, sonuç değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 100 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 12 | 156 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 29 | 126 | 296 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği alanındaki çalışmalar kapsamında gerekli olan bilgi ve yöntemlere araştırma yaparak ulaşır; bu bilgi ve yöntemleri sistem bakış açısı ile kalite izleme, uygunluk değerlendirme ve kalite iyileştirme süreçlerinde kullanır ve uygular. | X | ||||
2. İnsan, makine, malzeme ve bilgiyi entegre eden kalite sistemlerini yenilikçi bir şekilde tasarlamak, geliştirmek, analiz etmek ve iyileştirmek için kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği prensiplerini, hesaplama yöntemlerini ve modelleme tekniklerini uygular. | X | ||||
3. Ürün, süreç ve sistemlerin ulusal ve uluslararası standartlarını belirler ve ilgili dokumantasyonu hazırlar. | X | ||||
4. Ürün ve sistemlerin uygunluklarının değerlendirilmesi için ölçüm sistemleri geliştirir ve uygulamaya geçirir. | X | ||||
5. Kalite iyileştirme, uygunluk değerlendirme, standart belirleme projeleri geliştirir ve planlar, yürütülen projeleri izleyerek kontrol eder ve değerlendirir. | X | ||||
6. Sistemlerden elde edilen verileri ileri teknikler ile analiz ederek değerlendirir; bilimsel yöntemlerle kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği açısından sınırlı veya eksik verileri tamamlar. | X | ||||
7. Kalite sistemlerin tasarımı, geliştirilmesi, analizi, planlanması, izlenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili çalışmaları ve projeleri, sonuçları ve değerlendirmeleri raporlar ve sunar. | X | ||||
8. Kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği ile ilişkili bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
9. Mesleki sorumluluklarının bilincindedir, kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar, bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar. | X | ||||
10. Güncel kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliği uygulamalarının farkındadır, kalite ve uygunluk değerlendirme mühendisliğinin gerektirdiği alanlarda literatürü takip eder, yabancı bir dilde bilgiye ulaşma, aktarabilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek