MBA694 - MÜZAKERE SÜRECİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MÜZAKERE SÜRECİ | MBA694 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | İşletme ABD Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin etkili müzakere prensiplerini, strateji ve taktiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca müzakere teknikleri dersi, öğrencilerin müzakere sürecini etkileyen faktörlerin farkında olmalarını amaçlamaktadır. Öğrenci taktikleri etik açıdan da değerlendirebilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çatışmaya yol açan faktörler, çatışmayı ele alma yöntemleri, algılama süreci, bilişsel hatalar, iletişim, ikna sürecinin müzakereye etkisi, dağıtımsal pazarlık ve bütünleştirici müzakere taktikleri, etik yaklaşımlar ve bireysel farklılıklar (cinsiyet ve kişilik) ve kültürün müzakere sürecindeki etkileri. | |||||
Kaynaklar | - Lewicki, R.J., Barry, B. & Saunders, D. M (2010). Negotiation 6th ed. McGraw- Hill International: Boston. - Why your Negotiating Behavior may be Ethically Challenged?and How to Fix it. Negotiation, Vol.11, No. 4, pp. 1-5, April 2008. - Eckel, G., de Oliveira, A.C.M, and Grossman, P.J. - Gender and Negotiation in the Small: Are Women (Perceived to Be) More Cooperative than Men?.Negotiation Journal, 24 (4), 429-445. - Tannen, D. (2002). The power of Talk:Who gets Heard and Why? Harvard Business Review, JAnuary 2002. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Müzakereye giriş, tanımlar kavramlar |
2. Hafta | Çatışma Yönetimi |
3. Hafta | Algilama süreci ,Biliş ve Duygular |
4. Hafta | İletişim |
5. Hafta | İkna ve etkileme |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Dağıtımsal pazarlık, Bütünleştirici müzakere strateji ve taktikleri |
8. Hafta | Güç, politika ve müzakere |
9. Hafta | Müzakere sürecinde etik |
10. Hafta | Bireysel farklılıklar : Cinsiyet |
11. Hafta | Bireysel farklılıklar: Kişilik özellikleri |
12. Hafta | Kültür ve müzakere |
13. Hafta | Kültür ve müzakere |
14. Hafta | Insan Kaynakları ve Müzakere |
15. Hafta | Soru ? cevap |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 10 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 9 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 29 | 70 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek