İSG715 - ÇALIŞMA ve ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇALIŞMA ve ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ | İSG715 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sibel Kıran | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin çalışma psikolojisi ve çalışma yaşamında yaşamında psikososyal etmenleri kavrayarak, iş organizasyonu ve sağlık ilişkisi konusunda bilgi kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çalışma psikolojisi, İş organizasyonu, Örgüt kültürü, İşe bağlanma, İşe yerleştirilebilirlik, Yönetim biçimleri ve çalışma yaşamı psikososyal etmenleri, Psikososyal etmenler ve çıktıları Mobbing, İş güvencesizliği, İş stresi | |||||
Kaynaklar | 1. Landy F, Conte J, Work in the 21.th Century. An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, Mc Graw Hill, International edition. 2004 2. ILO, Encyclopedia of Occupational Health and Safety, 2004, 3. HSE, Human factors, Ergonomics & psychology Unit, Work related stress & Inspection pack, October 2011, Management standarts of Work related stress (available at: www.hse.gov.uk/stress/standards/index.htm 4. HSE Stress and psychoogical disorders document is available from: http://www.hse.gov.uk/statistics/index.htm http://osha.europa.eu/en/publications/factsheeds/43 5. İş Sağlığı ve Güvenliği, N. Bilir, A.N. Yıldız 2014 6. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2012. 7. Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2011. 8. Current Occupational and Environmental Medicine, Editor: Joe Ladou, Mc Graw Hill, 2007, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İş, çalışma psikolojisine giriş |
2. Hafta | Çalışma, iş organizasyonu, çalışma yaşamı ve çalışan davranışları |
3. Hafta | Kişisel farklılıklar ve performans, işe uygunluk |
4. Hafta | Temel iletişim becerileri, sürekli eğitim ve değerlendirme |
5. Hafta | İş analizi, psikoteknik değerlendirme, |
6. Hafta | İşe bağlanma, İşe yerleştirilebilirlik, |
7. Hafta | İş motivasyonu ve etkileyen etmenler, |
8. Hafta | İş doyumu, örgütsel bağlılık |
9. Hafta | Örgüt kültürü ve etkileşimleri |
10. Hafta | Farklı çalışma biçimleri, liderlik, takım çalışması |
11. Hafta | Yönetim biçimleri ve çalışma yaşamında psikososyal etmenler ve sağlık çıktıları |
12. Hafta | İş stresi kapsam, tanımlar, İş tasarımı iş tasarımı değişimleri |
13. Hafta | İnsan kaynakları yönetimi |
14. Hafta | İş güvencesizliği, işsizlik, işe bağlanma, iş bulabilirlik, güvenlik, mobbing, şiddet, taciz |
15. Hafta | Seminer Sunumları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 30 | 71 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki gelişmeler, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir | X | ||||
4. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
5. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır. | X | ||||
6. İş Sağlığı ve Güvenliği alanına yenilik getiren bir uygulamaya ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular | X | ||||
7. Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak İş Sağlığı ve Güvenliği alanında sorunları bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
8. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir. | X | ||||
9. Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunum becerilerine sahiptir | X | ||||
10. İş Sağlığı ve Güvenliği alanına yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkıda bulunur. | X | ||||
11. Alanıyla ilgili bilimsel makaleleri bağımsız olarak değerlendirebilir ve özel durumlar için çıkarımlar yapar. | X | ||||
12. Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır, gerektiğinde liderlik yapar. | X | ||||
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak iş sağlığı ve güvenliği alanıyla ilgili yeni düşünce, yöntem ve yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
14. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri dünya ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır | X | ||||
15. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek