ATB756 - AİLE KAYNAKLARI YÖNETİMİ TEORİLER ve UYGULAMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLE KAYNAKLARI YÖNETİMİ TEORİLER ve UYGULAMALAR | ATB756 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Kaynak Tarama, Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Zeynep Çopur | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin birey ve ailelerin sahip oldukları zaman, stres, para ve diğer kaynakların yönetimi ilkelerini, yönetim ve aile teorilerini bilmelerini ve bunların birey ve aile kaynaklarının yönetimine uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Günümüzde yönetim Yönetim ve aile teorileri Teorilerin aile kaynakları yönetimine uygulanması Sosyalizasyon, değerler, tutumlar, amaçlar, davranışlar ve motivasyon Aile kaynakları konusunda karar verme üzerinde aile yaşam dönemlerinin etkisi Birey ve ailelerin yaşam kalitelerinin geliştirilmesi için kaynakların elde edilmesi ve dağıtımı İhtiyaçların yönetimi Zaman yönetimi İş ve aile yönetimi Stres ve yorgunluk yönetimi Çevresel kaynakların yönetimi Finans yönetimi Gelecek yönetimi Konu ile ilgili araştırmaların incelenmesi İncelenen literatürün tartışılması, proje çalışması ve sunumu | |||||
Kaynaklar | 1. Deacon, R., Firebaugh, F. Family Resource Management: Principles and Applications. Pearson Allyn and Bacon Inc., USA, 1980. 2. Folbre, N. The Invisible Heart: Economics and Family Values. WW Norton and Comp. 2002. 3. Moore, T. J., Asay, S. M. Family Resource Management, Sage Publications, Inc. USA, 2008. 4. Goldsmith E. B. Resource Management for Individuals and Families, Thomson Learning, Inc. Third Edition, USA, 2005. İLGİLİ DİĞER GÜNCEL MAKALE ve KİTAPLAR |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Literatür çalışması |
2. Hafta | Günümüzde yönetim |
3. Hafta | Yönetim ve aile teorileri |
4. Hafta | Teorilerin aile kaynakları yönetimine uygulanması |
5. Hafta | Sosyalizasyon, değerler, tutumlar, amaçlar, davranışlar ve motivasyon |
6. Hafta | Aile kaynakları konusunda karar verme üzerinde aile yaşam dönemlerinin etkisi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Birey ve ailelerin yaşam kalitelerinin geliştirilmesi için kaynakların elde edilmesi ve dağıtımı |
9. Hafta | İhtiyaçların yönetimi, zaman yönetimi |
10. Hafta | İş ve aile yönetimi, stres ve yorgunluk yönetimi |
11. Hafta | Çevresel kaynakların yönetimi |
12. Hafta | Finans yönetimi |
13. Hafta | Gelecek yönetimi |
14. Hafta | Proje Sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 30 | 161 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar | X | ||||
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarır | X | ||||
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir | X | ||||
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek