ECE701 - ALAN KİTABI İNCELEME ve DERS MATERYALİ HAZIRLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALAN KİTABI İNCELEME ve DERS MATERYALİ HAZIRLAMA | ECE701 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı; erken çocukluk eğitimi alanında Türkiye?de yayınlanan kitapların incelenmesi, değerlendirilmesi, karşılaştırılması ve YÖK okul öncesi öğretmenliği programında yer alan derslerle ilgili içerik oluşturmak için gerekli ders işleme yöntem ve tekniklerinin incelenmesi, değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve bu derslerde kullanılmak üzere yazılı ve görsel materyal hazırlanması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Erken çocukluk döneminde yayınlanan kitapların bibliyografyası, kitapların içerik incelemesi ve karşılaştırılması, YÖK okul öncesi öğretmenliği derslerinin içerik incelemesi, ders işleme yöntem ve teknikleri, değerlendirme yöntemleri, içerik hazırlama, ders materyali hazırlama. | |||||
Kaynaklar | Nunan, D. (1988). Syllabus design. London: Oxford University Press. Diamond, R.M. Designing and Assessing Courses and Curricula: A Practical Guide(1998). 2nd Ed. San Francisco: Jossey-Bass. Duffy, D.K. Teaching Within the Rhythms of the Semester (1995). San Francisco : Jossey-Bass Grunert, J. The Course Syllabus : A Learning-Centered Approach (1997). Bolton, MA: Anker Prégent , R. Charting Your Course: How to Prepare to Teach More Effectively(1994). Madison, WI : Magna. Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders hakkında bilgilendirme |
2. Hafta | Ders Kitaplarının incelenmesi |
3. Hafta | Ders Kitaplarının incelenmesi |
4. Hafta | Ders Kitaplarının incelenmesi |
5. Hafta | Ders Kitapları Sunumları |
6. Hafta | Amaç ve öğrenme çıktıları |
7. Hafta | İçerik belirleme |
8. Hafta | Değerlendirme yöntemleri |
9. Hafta | Ders İçeriği Sunumları |
10. Hafta | Ders İçeriği Sunumları |
11. Hafta | Materyal Hazırlama teknikleri |
12. Hafta | Materyal Hazırlama teknikleri |
13. Hafta | Materyal Hazırlama teknikleri |
14. Hafta | Ders Materyali Sunumları |
15. Hafta | Ders Materyali Sunumları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 14 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 12 |
Sunum | 1 | 14 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 110 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 33 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 49 | 73 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek