ECE701 - ALAN KİTABI İNCELEME ve DERS MATERYALİ HAZIRLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALAN KİTABI İNCELEME ve DERS MATERYALİ HAZIRLAMA ECE701 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıDersin temel amacı; erken çocukluk eğitimi alanında Türkiye?de yayınlanan kitapların incelenmesi, değerlendirilmesi, karşılaştırılması ve YÖK okul öncesi öğretmenliği programında yer alan derslerle ilgili içerik oluşturmak için gerekli ders işleme yöntem ve tekniklerinin incelenmesi, değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve bu derslerde kullanılmak üzere yazılı ve görsel materyal hazırlanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Erken çocukluk dönemiyle ilgili alanda yayınlanan kitaplar hakkında farkındalık geliştirir.
  2. ? Erken çocukluk dönemine yönelik üniversite düzeyinde ders geliştirmek için amaçlar, hedefler ve öncelikler belirler.
  3. ? Erken çocukluk dönemine yönelik üniversite düzeyinde dersler planlar. Erken çocukluk dönemine yönelik üniversite düzeyinde derslerde kullanmak üzere ders materyalleri geliştirir.
Dersin içeriğiErken çocukluk döneminde yayınlanan kitapların bibliyografyası, kitapların içerik incelemesi ve karşılaştırılması, YÖK okul öncesi öğretmenliği derslerinin içerik incelemesi, ders işleme yöntem ve teknikleri, değerlendirme yöntemleri, içerik hazırlama, ders materyali hazırlama. 
KaynaklarNunan, D. (1988). Syllabus design. London: Oxford University Press.
Diamond, R.M. Designing and Assessing Courses and Curricula: A Practical Guide(1998). 2nd Ed. San Francisco: Jossey-Bass.
Duffy, D.K. Teaching Within the Rhythms of the Semester (1995). San Francisco : Jossey-Bass
Grunert, J. The Course Syllabus : A Learning-Centered Approach (1997). Bolton, MA: Anker
Prégent , R. Charting Your Course: How to Prepare to Teach More Effectively(1994). Madison, WI : Magna.
Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers hakkında bilgilendirme
2. HaftaDers Kitaplarının incelenmesi
3. HaftaDers Kitaplarının incelenmesi
4. HaftaDers Kitaplarının incelenmesi
5. HaftaDers Kitapları Sunumları
6. HaftaAmaç ve öğrenme çıktıları
7. Haftaİçerik belirleme
8. HaftaDeğerlendirme yöntemleri
9. HaftaDers İçeriği Sunumları
10. HaftaDers İçeriği Sunumları
11. HaftaMateryal Hazırlama teknikleri
12. HaftaMateryal Hazırlama teknikleri
13. HaftaMateryal Hazırlama teknikleri
14. HaftaDers Materyali Sunumları
15. HaftaDers Materyali Sunumları
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1414
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler212
Sunum114
Projeler220
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam110
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje12020
Ödevler41560
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4973300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.   X 
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. X   
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.    X 
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.   X 
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek