KHK610 - İDARENİN SÖZLEŞMELERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İDARENİN SÖZLEŞMELERİ KHK610 2. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Sedat ÇAL 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin idarece taraf olunan sözleşmeleri özellikle iktisadi bağlamda irdelemeyi öğrenmelerine ve anayasal haklar ile özgürlükler temelinde sorgulayabilmelerine olanak sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda ; ? İdarenin sözleşme ilişkisine geçişini değerlendirecek ayrıntılı bilgiye sahip olur, ? İdarenin özel hukuk sözleşmeleri ve idari sözleşmeler ayrımını layıkıyla değerlendirebilir, ? İdarenin sözleşme imzalayabilmesi için bağlı kılındığı mevzuatı ayrıntılı değerlendirip sorgulamayı öğrenir, ? İhale yöntemlerine ilişkin uygulamalar konusunda yetkinlik kazanır.
Dersin içeriğiİdarenin sözleşme ilişkisine girmesi, idarenin özel ve kamu hukuku sözleşmeleri, sözleşmecinin belirlenmesi yöntemleri ve ilgili mevzuat, ihale hukuku ve Kamu İhale Kurumu uygulamaları. 
Kaynaklar? Onar, Sıddık Sami (1966) İdare Hukukunun Umumî Esasları, 3. Bası, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul.
?Derbil, Süheyp (1959) İdare Hukuku, Beşinci Bası, AÜHF Yayını, Ankara.
? Duran, Lûtfi (1982) İdare Hukuku Ders Notları, Fakülteler Matbaası, İstanbul, 1982.
? Bilgen, Pertev (1970) Uyuşmazlık Mahkemesi ve Danıştay İçtihatlarına Göre İdarî Sözleşmelerin Kriterleri, İÜHF Yayını, İstanbul.
? Gözler, Kemal (2003) İdare Hukuku, C. II, Ekin Kitaebevi, Bursa.
? Tiryaki, Refik (2008) Ekonomik Özgürlükler ve Anayasa, Yetkin Yayınları, Ankara.
? Sedat Çal (2011) Türk İdare Hukukunda Ruhsat, İkinci Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara.
? Çal, Sedat (2008) Türkiye?de Kamu Hizmeti ve İmtiyazın Dönüşüm Öyküsü, TOBB Yayını, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2. Haftaİdarenin sözleşme ilişkisine girişi, kavramsal arka plan ve tartışmalar
3. Haftaİdarenin sözleşmeleri ile idari sözleşmeler ayrımının irdelenmesi, ayrımın sonuçları
4. Haftaİdari sözleşme ölçütleri ve eleştirileri
5. Haftaİdari sözleşmelerin tipleri, ayrımın önemi ve hukuksal sonuçları
6. Haftaİdari sözleşmelerin iç ilişkileri ve hiyerarşisi-İmtiyaz kavramı
7. Haftaİdari sözleşmeler ve uyuşmazlıkların çözümü - tahkim sorunu
8. Haftaİdari sözleşmeler-imtiyaz-kapitülasyon-özelleştirme-uluslararası tahkim ilintisi
9. HaftaAra sınav
10. Haftaİdari sözleşmelerin uluslararasılaştırılması sorunu
11. Haftaİdari sözleşmelerde yarışmacılık ögesi ? ilgili mevzuatın ve öğretinin değerlendirilmesi
12. Haftaİdarenin özel hukuk sözleşmelerinin bağlı kılındığı mevzuat ve yarışmacılık ögesi
13. Haftaİdarenin sözleşmelerinde Kamu İhale Kurumu, mevzuatı, gelişmeleri ve uygulaması
14. Haftaİhale konulu yargı kararları ve ihale konusunun anayasal özgürlüklerle ilintisini değerlendirme
15. HaftaFinal sınavı
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13339
Sunum / Seminer Hazırlama14646
Proje000
Ödevler33090
Ara sınavlara hazırlanma süresi24080
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü34162337

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. X   
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. X   
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur.    X
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. X   
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. X   
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur. X   
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. X   
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. X   
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek