KHK610 - İDARENİN SÖZLEŞMELERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İDARENİN SÖZLEŞMELERİ | KHK610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sedat ÇAL | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin idarece taraf olunan sözleşmeleri özellikle iktisadi bağlamda irdelemeyi öğrenmelerine ve anayasal haklar ile özgürlükler temelinde sorgulayabilmelerine olanak sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İdarenin sözleşme ilişkisine girmesi, idarenin özel ve kamu hukuku sözleşmeleri, sözleşmecinin belirlenmesi yöntemleri ve ilgili mevzuat, ihale hukuku ve Kamu İhale Kurumu uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | ? Onar, Sıddık Sami (1966) İdare Hukukunun Umumî Esasları, 3. Bası, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul. ?Derbil, Süheyp (1959) İdare Hukuku, Beşinci Bası, AÜHF Yayını, Ankara. ? Duran, Lûtfi (1982) İdare Hukuku Ders Notları, Fakülteler Matbaası, İstanbul, 1982. ? Bilgen, Pertev (1970) Uyuşmazlık Mahkemesi ve Danıştay İçtihatlarına Göre İdarî Sözleşmelerin Kriterleri, İÜHF Yayını, İstanbul. ? Gözler, Kemal (2003) İdare Hukuku, C. II, Ekin Kitaebevi, Bursa. ? Tiryaki, Refik (2008) Ekonomik Özgürlükler ve Anayasa, Yetkin Yayınları, Ankara. ? Sedat Çal (2011) Türk İdare Hukukunda Ruhsat, İkinci Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara. ? Çal, Sedat (2008) Türkiye?de Kamu Hizmeti ve İmtiyazın Dönüşüm Öyküsü, TOBB Yayını, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2. Hafta | İdarenin sözleşme ilişkisine girişi, kavramsal arka plan ve tartışmalar |
3. Hafta | İdarenin sözleşmeleri ile idari sözleşmeler ayrımının irdelenmesi, ayrımın sonuçları |
4. Hafta | İdari sözleşme ölçütleri ve eleştirileri |
5. Hafta | İdari sözleşmelerin tipleri, ayrımın önemi ve hukuksal sonuçları |
6. Hafta | İdari sözleşmelerin iç ilişkileri ve hiyerarşisi-İmtiyaz kavramı |
7. Hafta | İdari sözleşmeler ve uyuşmazlıkların çözümü - tahkim sorunu |
8. Hafta | İdari sözleşmeler-imtiyaz-kapitülasyon-özelleştirme-uluslararası tahkim ilintisi |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | İdari sözleşmelerin uluslararasılaştırılması sorunu |
11. Hafta | İdari sözleşmelerde yarışmacılık ögesi ? ilgili mevzuatın ve öğretinin değerlendirilmesi |
12. Hafta | İdarenin özel hukuk sözleşmelerinin bağlı kılındığı mevzuat ve yarışmacılık ögesi |
13. Hafta | İdarenin sözleşmelerinde Kamu İhale Kurumu, mevzuatı, gelişmeleri ve uygulaması |
14. Hafta | İhale konulu yargı kararları ve ihale konusunun anayasal özgürlüklerle ilintisini değerlendirme |
15. Hafta | Final sınavı |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 46 | 46 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 40 | 80 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 34 | 162 | 337 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek