ÇTL605 - KARŞILAŞTIRMALI SES BİLGİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI SES BİLGİSİ | ÇTL605 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Mevlüt Erdem | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin Türk lehçelerinin ses özelliklerini art ve eş zamanlı olarak öğrenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ana ve Eski Türkçenin ses özellikleri, Ana ve Eski Türkçe ünlü ve ünsüzlerin Türkçenin tarihsel dönemlerinde ve modern Türk yazı dilleri ve diyalektlerinde gösterdiği gelişmeler, Türk dilleri arasında kurallı ses denklikleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Ceylan, Emine (1997), Çuvaşça Çok Zamanlı Sesbilgisi, Ankara: TDK. 2. Clauson, G. (1972), An Etymological Dictionary of Pre-Thirteenth-Century Turkish, Oxford. 3. Hazai, Gy. (1990), Handbuch der türkischen Sprachwissenschaft, Budapest. 4. Johanson, L. (1998), Turkic Languages, Otto Harrassowitz, 5. Räsänen, M. (1949), Materialien zur Lautgeschichte der türkischen Sprachen, StO XV, Helsinki. 6 Tekin, T. (1995), Türk Dillerinde Birincil Uzun Ünlüler, Ankara: Simurg. 7. Yazıki narodov SSSR: II Tyurkskiye yazıki, Moskva 1966. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konu, kapsam ve kaynaklar. |
2. Hafta | Türk lehçelerinin sınıflandırılması: R. R. Arat, Talat Tekin, C. Schönig. |
3. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünlüler. |
4. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünlüler. |
5. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünlüler. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türk lehçelerinde söz içi ve söz sonu ünlüler. |
8. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünsüzler. |
9. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünsüzler. |
10. Hafta | Türk lehçelerinde söz başı ünsüzler. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Türk lehçelerinde söz içi ve söz sonu ünsüzler. |
13. Hafta | Türk lehçelerinde söz içi ve söz sonu ünsüzler. |
14. Hafta | Türk lehçelerinde söz içi ve söz sonu ünsüzler. |
15. Hafta | Türk lehçelerinde ünsüz çiftleri. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 70 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 175 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 6 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 34 | 95 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur. | X | ||||
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur. | X | ||||
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir. | X | ||||
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır. | X | ||||
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır. | X | ||||
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek