BYZ660 - GEREKSİNİM MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GEREKSİNİM MÜHENDİSLİĞİ | BYZ660 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ayça Tarhan | |||||
Dersin amacı | Yazılım içeren sistemlerin geliştirilmesinde kullanılan gereksinim mühendisliği kavramlarını, sürecini, modellerini tanıtmak ve gereksinim türleri, çıkarma ve analiz teknikleri, onaylama ve belgeleme esasları hakkında bilgi vermek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gereksinim mühendisliğine giriş. Gereksinim mühendisliği süreci ve paydaşları. Gereksinim tanımı ve türleri. İşlevsel gereksinimler ve kalite gereksinimleri. Alan analizi, gereksinim çıkarma ve teknikleri. Gereksinim modelleme ve tanımlama. Gereksinim belgeleme ve onaylama. Gereksinim yönetimi. | |||||
Kaynaklar | ? A. van Lamsweerde, Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications, Wiley, 2009. ? Ian Sommerville ve Pete Sawyer, Requirements Engineering: A Good Practice Guide, Wiley, 1997. ? Dean Leffingwell ve Don Widrig, Managing Software Requirements: A Use Case Approach, Addison-Wesley, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gereksinim Mühendisliğine Giriş |
2. Hafta | Gereksinim Mühendisliğine Giriş |
3. Hafta | Gereksinim Mühendisliği Süreci ve Paydaşları |
4. Hafta | Gereksinim Tanımı ve Türleri |
5. Hafta | İşlevsel Gereksinimler ve Kalite Gereksinimleri |
6. Hafta | Alan Analizi |
7. Hafta | Gereksinim Çıkarma |
8. Hafta | Gereksinim Çıkarma Teknikleri |
9. Hafta | Arasınav |
10. Hafta | Gereksinim Analizi ve Modelleme |
11. Hafta | Gereksinim Analizi ve Modelleme |
12. Hafta | Gereksinim Belgeleme |
13. Hafta | Gereksinim Onaylama |
14. Hafta | Gereksinim Yönetimi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 45 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 7 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 36 | 53 | 174 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür. | X | ||||
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek