EYP681-02 - EĞİTİM HUKUKU ve SORUŞTURMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM HUKUKU ve SORUŞTURMA EYP681-02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Metin inceleme ve örnekleme  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN 
Dersin amacıTemel hukuk kavramları çerçevesinde, Türk Eğitim sistemi ile ilgili yasal-yönetsel metinlerin incelenmesi, tartışılması. Soruşturmaların dayanak, yöntem ve uygulama özelliklerinin incelenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Temel hukuk kavramlarını bilir.
  2. ? Hukuk sistemi içinde eğitim hukukunun yerini ve kapsamını bilir.
  3. ? Eğitim hakkı kavramını ve temel haklar ve özgürlükler içinde eğitim hakkının yerini ve önemini açıklar.
  4. ? Eğitim hakkının ulusal ve uluslararası yasal dayanaklarını açıklar.
  5. ? Eğitim sisteminde soruşturmayı ve kapsamını bilir.
Dersin içeriği? Hukukun Kaynakları
? Türk Kamu Hukuku ve Eğitim
? Eğitimin Hukuksal Temelleri
? Eğitimle İlgili Uluslararası Hukuki Belgeler
? Eğitim Çalışanlarıyla İlgili Hukuksal Belgeler
? Soruşturma ve İnceleme Konuları
? Soruşturma Konularında İzlenecek Yollar
? Adli Soruşturma
? İdari Soruşturma
? Rapor Yazma
 
Kaynaklar? Başar, H.(2000).Eğitim Denetçisi. PegemA Yay.
? Erden, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yay.
? Hukuka giriş Kitapları
? Eğitim hukuku ile ilgili yasal-yönetsel metinler
? Soruşturma ile ilgili yasal-yönetsel metinler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHukukun Kaynakları
2. HaftaTürk Kamu Hukuku ve Eğitim
3. HaftaEğitimin Hukuksal Temelleri
4. HaftaEğitim Sistemimizle İlgili Temel Hukuki Metinler
5. HaftaEğitimle İlgili Uluslararası Hukuki Belgeler
6. HaftaÖğretmenler , Okul Yöneticileri ve Denetçiler ile ilgili hukuksal Belgeler
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaSoruşturma ve İnceleme Konuları
9. HaftaSoruşturma Konularında İzlenecek Yollar
10. HaftaAdli Soruşturma
11. Haftaİdari Soruşturma
12. HaftaRapor Yazma
13. HaftaEğitim Sistemimizdeki Güncel Hukuki Sorunlar ve Çözüm Önerileri
14. HaftaEğitim Sistemimizdeki soruşturmalara ilişkin güncel sorunlar ve Çözüm Önerileri
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler1120120
Ara sınavlara hazırlanma süresi166
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü31162240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.X    
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.    X
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.    X
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.X    
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. X    
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.    X
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.    X
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.    X
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.X    
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek