EYP681-02 - EĞİTİM HUKUKU ve SORUŞTURMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM HUKUKU ve SORUŞTURMA | EYP681-02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Takım/Grup Çalışması Diğer: Metin inceleme ve örnekleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN | |||||
Dersin amacı | Temel hukuk kavramları çerçevesinde, Türk Eğitim sistemi ile ilgili yasal-yönetsel metinlerin incelenmesi, tartışılması. Soruşturmaların dayanak, yöntem ve uygulama özelliklerinin incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Hukukun Kaynakları ? Türk Kamu Hukuku ve Eğitim ? Eğitimin Hukuksal Temelleri ? Eğitimle İlgili Uluslararası Hukuki Belgeler ? Eğitim Çalışanlarıyla İlgili Hukuksal Belgeler ? Soruşturma ve İnceleme Konuları ? Soruşturma Konularında İzlenecek Yollar ? Adli Soruşturma ? İdari Soruşturma ? Rapor Yazma | |||||
Kaynaklar | ? Başar, H.(2000).Eğitim Denetçisi. PegemA Yay. ? Erden, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yay. ? Hukuka giriş Kitapları ? Eğitim hukuku ile ilgili yasal-yönetsel metinler ? Soruşturma ile ilgili yasal-yönetsel metinler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hukukun Kaynakları |
2. Hafta | Türk Kamu Hukuku ve Eğitim |
3. Hafta | Eğitimin Hukuksal Temelleri |
4. Hafta | Eğitim Sistemimizle İlgili Temel Hukuki Metinler |
5. Hafta | Eğitimle İlgili Uluslararası Hukuki Belgeler |
6. Hafta | Öğretmenler , Okul Yöneticileri ve Denetçiler ile ilgili hukuksal Belgeler |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Soruşturma ve İnceleme Konuları |
9. Hafta | Soruşturma Konularında İzlenecek Yollar |
10. Hafta | Adli Soruşturma |
11. Hafta | İdari Soruşturma |
12. Hafta | Rapor Yazma |
13. Hafta | Eğitim Sistemimizdeki Güncel Hukuki Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
14. Hafta | Eğitim Sistemimizdeki soruşturmalara ilişkin güncel sorunlar ve Çözüm Önerileri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 120 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 162 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek