EYP658-02 - OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI EYP658-02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kuramsal ve uygulamalı olarak işe koşmalarını sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumlarının gelişimi ve önemini anlayabilir
  2. ? Bir sistem olarak bilgisayar ve temel bileşenlerini tanıyabilir,
  3. ? Donanım ve yazılımları hakkında bilgi sahibi olabilir,
  4. ? İşletim sistemleri, sözcük işlemciler, hesap tabloları, veri tabanı programlarını tanıyabilir ve kullanabilir,
  5. ? İnternet araçları, Web?de yayımcılık ve bilgisayarın eğitim kurumlarında kullanımı hakkında gerekli becerileri kazanabilir ve kullanabilir.
  6. ? Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçları ve öncelikleri saptayabilir
  7. ? Bir okul sisteminde teknolojinin okul ile nasıl bütünleştirilebileceğini açıklayabilir
Dersin içeriğiBu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli becerilerin kazandırılmasına dayalı olarak ele alır. 
Kaynaklar? Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Eğitimde İnternet Kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
? Courter, G., & Marquis, A. (1998). Bilgisayar Öğrenim Kılavuzu. (Özgün adı: The learning guide to computers. Alameda, CA: Sybex Inc. 1997. Türkçe basım editörü: Dr. Cahit Akın, Çev: Özel Bağcı). İstanbul: Alfa/Basım Yayım
? Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, (14), 1-9. [Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
? Kleiman, G.M. (2004). Myths and realities about technology in k-12 schools: Five years later. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education [Online serial], 4(2), 248-253. [Çevrim-içi: http://www.citejournal.org/vol4/iss2/seminal/article2.cfm veya http://www.citejournal.org/articles/v4i2seminal2.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı
2. HaftaBilgi teknolojileri ve bilgi toplumları.
3. HaftaBir sistem olarak bilgisayar ve temel bileşenleri. Donanım ve yazılım. Bilgisayar türleri.
4. HaftaBilgisayarlaşmanın kısa tarihçesi. Bilgisayar/Bilgi okur-yazarlığı.
5. HaftaBilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler
6. HaftaBilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler
7. HaftaBilgisayar programları: Sözcük İşlemciler
8. HaftaBilgisayar programları: Elektronik Tablolama Programları (Hesap Tabloları)
9. HaftaBilgisayar programları: Sunu Hazırlama Programları ve Veri sunumu
10. HaftaOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar.
11. HaftaOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar.
12. HaftaOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar.
13. HaftaEğitimde bilgisayar kullanımının kısa bir tarihi. Okullarda bilgisayar uygulamaları. Bilgisayar destekli eğitime genel bir bakış.
14. HaftaKleiman?ın ?Myths and realities? başlıklı makalelerinin incelenmesi, Türkiye?den deneyimlerin ve yaşanan deneyimlere bağlı olarak önerilen politikaların (çözüm önerilerinin) tartışılması.
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler20
Seminer050
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje1112112
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü44149240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.X    
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.X    
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.X    
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.X    
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.X    
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. X    
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.X    
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.    X
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.    X
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.X    
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek