EYP647-02 - EĞİTİM ve OKUL LİDERLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM ve OKUL LİDERLİĞİ EYP647-02 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseEYP 616 Yönetim, Kuramları, Süreçleri
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN, Doç. Dr. Berrin BURGAZ 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin çeşitli eğitim yönetimi sorunlarını ve bu alandaki değişimleri toplumsal ve küresel bağlamda irdeleyebilir duruma gelmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çağdaş eğitim ve okul yönetimi düşüncesinin gelişimini açıklayabilir ve geleneksel yaklaşımlardan olan farkını ortaya koyabilir;
  2. Eğitim ve okul yöneticiliğinin dayandığı temel yapısal, davranışsal ve çoklu değişkenleri tartışabilir;
  3. Eğitim ve okul yönetiminin güncel sorunlarına duyarlı hale gelir;
  4. Toplumsal değişme, kültür ve eğitim/okul yönetimi ilişkilerini açıklayarak yorumlayabilir;
  5. Çeşitli eğitim sorunlarını toplumsal ve kültürel bağlamda irdeleyebilir.
Dersin içeriğiBu ders, eğitim sistemlerinin yönetimini çok yönlü bakış açılarına dayalı olarak ele alır. 
Kaynaklar1. Aktan, C. Can. Değişim. Konya: Çizgi Kitabevi, 2003.
2. Aydın, M. Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi, 2010.
3. Bakan, İsmail. Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2004.
4. Celep, Cevat. Dönüşümsel Liderlik. Ankara: Anı yayıncılık, 2004.
5. Elma, C. Ve Demir, K. Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
6. Gallino, Luciano. Küreselleşme ve Eşitsizlik. Ankara: Dost Kitabevi, 2007.
7. Hoy, Wayne K.& Miskel, G. Cecil. Educational Administration: Theory, Research and Practice. Mc Graw-Hill Company, 1998.
8. Kowalski, T. J. & Reitzug, U. C. Contemporary School Administration. New York: Longman,1993.
9. Lunenburg, F.C. The Principalship. Prentice Hall Inc., 1995.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim Yönetiminin Kavramsal ve Kuramsal Temelleri
2. HaftaÖrgüt Yapısı
3. HaftaYönetim Süreci
4. HaftaLiderlik ve Değişme
5. HaftaSosyal Bir Sistem Olarak Okul ve Okul Yöneticiliği
6. HaftaSosyal Bir Sistem Olarak Okul ve Okul Yöneticiliği
7. HaftaOkul Yönetimi Süreci
8. HaftaEtkili Okul ve Etkili Okul Yöneticiliği
9. HaftaÖrgütlerde Güç ve Politika
10. HaftaKüreselleşme ve Eğitim Yönetimine Etkileri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaOkula Dayalı Yönetim
13. HaftaOkul-Çevre İlişkileri
14. HaftaEğitim ve Okulların Sorunları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12224
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3299210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.    X
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.    X
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.    X
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.    X
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. X    
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.    X
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.X    
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.X    
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek