EYP647-02 - EĞİTİM ve OKUL LİDERLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM ve OKUL LİDERLİĞİ | EYP647-02 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | EYP 616 Yönetim, Kuramları, Süreçleri | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN, Doç. Dr. Berrin BURGAZ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin çeşitli eğitim yönetimi sorunlarını ve bu alandaki değişimleri toplumsal ve küresel bağlamda irdeleyebilir duruma gelmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, eğitim sistemlerinin yönetimini çok yönlü bakış açılarına dayalı olarak ele alır. | |||||
Kaynaklar | 1. Aktan, C. Can. Değişim. Konya: Çizgi Kitabevi, 2003. 2. Aydın, M. Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi, 2010. 3. Bakan, İsmail. Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2004. 4. Celep, Cevat. Dönüşümsel Liderlik. Ankara: Anı yayıncılık, 2004. 5. Elma, C. Ve Demir, K. Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000. 6. Gallino, Luciano. Küreselleşme ve Eşitsizlik. Ankara: Dost Kitabevi, 2007. 7. Hoy, Wayne K.& Miskel, G. Cecil. Educational Administration: Theory, Research and Practice. Mc Graw-Hill Company, 1998. 8. Kowalski, T. J. & Reitzug, U. C. Contemporary School Administration. New York: Longman,1993. 9. Lunenburg, F.C. The Principalship. Prentice Hall Inc., 1995. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim Yönetiminin Kavramsal ve Kuramsal Temelleri |
2. Hafta | Örgüt Yapısı |
3. Hafta | Yönetim Süreci |
4. Hafta | Liderlik ve Değişme |
5. Hafta | Sosyal Bir Sistem Olarak Okul ve Okul Yöneticiliği |
6. Hafta | Sosyal Bir Sistem Olarak Okul ve Okul Yöneticiliği |
7. Hafta | Okul Yönetimi Süreci |
8. Hafta | Etkili Okul ve Etkili Okul Yöneticiliği |
9. Hafta | Örgütlerde Güç ve Politika |
10. Hafta | Küreselleşme ve Eğitim Yönetimine Etkileri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Okula Dayalı Yönetim |
13. Hafta | Okul-Çevre İlişkileri |
14. Hafta | Eğitim ve Okulların Sorunları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 99 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek