EYP648-02 - YETİŞKİN EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ | EYP648-02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN | |||||
Dersin amacı | Yetişkin eğitiminin temel felsefeleri ışığında yetişkin eğitimi ve yaşam boyu eğitim kavramlarını, ilgili kuramları ve programları incelemek. Türkiye ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarını inceleyerek karşılaştırma yapmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Yetişkin eğitimi tarihi ? Yetişkin eğitimi temel felsefeleri ve kuramlar ? Yetişkinlerin özellikleri ve ilgili kuramlar ? Yetişkin eğitimcisi ve eğitim programları ? Yetişkin eğitiminde iletişim ve rehberlik ? Yetişkin eğitiminin Türkiye ve dünyadaki yansımaları ? Yetişkin eğitimi uygulamalarının güncel konu ve sorunları ? Yaşam boyu öğrenme/eğitim ve AB | |||||
Kaynaklar | ? Bülbül, S. (1991), Halk Eğitimine Giriş-Yetişkin Eğitimi- Türkiye?de Halk Eğitimi- Toplum Kalkınması, Anadolu Ünv. Yay., Eskişehir. ? Celep, C. ( 1995), Halk Eğitimi, Pegem Yay., Ankara. ? Kurt, İ (2008). Yetişkin Eğitimi. Asil Yay. Ankara ? Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye?de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. ? Darkenwald, G.G., S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice, Harper and Raw Pub., NewYork. ? Knowles, M. (1996) Yetişkin Öğrenenler : Göz Ardı Edilen Bir Kesim, (Çev. Serap Ayhan) Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yetişkin eğitimi temel felsefesi ve ilgili temel kavramlar |
2. Hafta | Yetişkin eğitimi tarihi |
3. Hafta | Yetişkin özellikleri ve ilgili kuramlar |
4. Hafta | Yetişkin eğitimi programları |
5. Hafta | Yetişkin eğitimcisi ve eğitim yöntemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Yetişkin eğitiminde ihtiyaçlar, kaynaklar ve engeller |
8. Hafta | Yetişkin eğitimi ve AB |
9. Hafta | Türkiye?de yetişkin eğitiminin yapısı ve uygulamalar |
10. Hafta | Dünya?da yetişkin eğitimi uygulamaları |
11. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulamalarında güncel sorunlar ve çözüm önerileri |
12. Hafta | Yetişkin eğitiminde ülkelerin izlediği politikalar |
13. Hafta | Yetişkin eğitiminin yönetimi ve denetimi |
14. Hafta | Rapor |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 99 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek