EYP648-02 - YETİŞKİN EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ EYP648-02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN 
Dersin amacıYetişkin eğitiminin temel felsefeleri ışığında yetişkin eğitimi ve yaşam boyu eğitim kavramlarını, ilgili kuramları ve programları incelemek. Türkiye ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarını inceleyerek karşılaştırma yapmak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Yetişkin eğitimi kavramını, içeriğini ve genel ilkelerini açıklayabilme.
  2. ? Eğitim tarihi çerçevesinde Türkiye?deki yetişkin eğitiminin örgütsel yapısını ve işleyişini açıklar.
  3. ? Yetişkinlik ile ilgili kuramları, yetişkin eğitimcisinin özelliklerini bilir.
  4. ? Türkiye ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarını karşılaştırır.
  5. ? Yetişkin eğitimin iyileştirilmesi ve yaygınlaştırılması için öneri getirir.
  6. ? Yaşam boyu eğitim/öğrenme ve yetişkin eğitimi ilişkisini kavrar.
  7. ? Yetişkin eğitiminde rehberlik ve iletişimin önemini kavrar.
  8. ? Yetişkin eğitiminin yönetimi ve denetimini açıklar.
Dersin içeriği? Yetişkin eğitimi tarihi
? Yetişkin eğitimi temel felsefeleri ve kuramlar
? Yetişkinlerin özellikleri ve ilgili kuramlar
? Yetişkin eğitimcisi ve eğitim programları
? Yetişkin eğitiminde iletişim ve rehberlik
? Yetişkin eğitiminin Türkiye ve dünyadaki yansımaları
? Yetişkin eğitimi uygulamalarının güncel konu ve sorunları
? Yaşam boyu öğrenme/eğitim ve AB
 
Kaynaklar? Bülbül, S. (1991), Halk Eğitimine Giriş-Yetişkin Eğitimi- Türkiye?de Halk Eğitimi- Toplum Kalkınması, Anadolu Ünv. Yay., Eskişehir.
? Celep, C. ( 1995), Halk Eğitimi, Pegem Yay., Ankara.
? Kurt, İ (2008). Yetişkin Eğitimi. Asil Yay. Ankara
? Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye?de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
? Darkenwald, G.G., S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice, Harper and Raw Pub., NewYork.
? Knowles, M. (1996) Yetişkin Öğrenenler : Göz Ardı Edilen Bir Kesim, (Çev. Serap Ayhan) Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYetişkin eğitimi temel felsefesi ve ilgili temel kavramlar
2. HaftaYetişkin eğitimi tarihi
3. HaftaYetişkin özellikleri ve ilgili kuramlar
4. HaftaYetişkin eğitimi programları
5. HaftaYetişkin eğitimcisi ve eğitim yöntemleri
6. Hafta Ara sınav
7. HaftaYetişkin eğitiminde ihtiyaçlar, kaynaklar ve engeller
8. HaftaYetişkin eğitimi ve AB
9. HaftaTürkiye?de yetişkin eğitiminin yapısı ve uygulamalar
10. HaftaDünya?da yetişkin eğitimi uygulamaları
11. HaftaYetişkin eğitimi uygulamalarında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
12. HaftaYetişkin eğitiminde ülkelerin izlediği politikalar
13. HaftaYetişkin eğitiminin yönetimi ve denetimi
14. HaftaRapor
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12224
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3299210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.    X
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.    X
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.X    
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.    X
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. X    
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.     X
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.    X
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.X    
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.    X
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.    X
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek