EYP635-02 - EĞİTİM EKONOMİSİ ve PLANLAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM EKONOMİSİ ve PLANLAMASI EYP635-02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Diğer: bireysel çalışma ve sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yüksel KAVAK 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin, eğitimin ekonomik boyutları ile eğitim planlamasının çeşitli boyutlarını kavramalarını ve eğitim-ekonomi ilişkilerine duyarlı olmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Eğitimin arz ve talep özelliklerini açıklayabilir,
  2. Eğitim ekonomisi kuramlarını açıklayabilir,
  3. Eğitim göstergelerinden yararlanabilir,
  4. Eğitimin dışsallıklarını tartışabilir,
  5. Eğitimde maliyet ve harcama ve türlerini açıklayabilir,
  6. Eğitimin finansman sorunlarını tartışabilir,
  7. Eğitim planlaması ve planlama modellerini açıklayabilir.
Dersin içeriğiBu ders, eğitim ekonomisi ve planlamasına ilişkin kuramsal bilgiyi ve bunun uygulamadaki yansımalarını ele alır. 
Kaynaklar1. Adem, Mahmut. (1997). Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
2. Kavak, Y. ve Burgaz, B. (1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. (Çeviri). Ankara: PEGEM Yayınları.
3. McMahon, W.W. (1999). Education and Development: Measuring the Social Benefits. Oxford University Press.
4. Psacharopoulos, G. ve H. A. Patrinos. (2004). ?Returns to Investment in Education: A Further Update?. Education Economics, 12 (2), 111 - 134.
5. Tural, Nejla Kurul. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayınları.
6. Ünal, L. Işıl. (1996). Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Ankara: EPAR Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı, inceleme alanı ve temel kavramlar
2. HaftaEğitim göstergeleri
3. HaftaEğitimin ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkısı
4. HaftaEğitimin ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkısı
5. HaftaEğitimin dışsallıkları (Toplumsal yararları)
6. HaftaEğitimin dışsallıkları (Toplumsal yararları)
7. HaftaEğitimde maliyet ve harcamalar
8. HaftaEğitimde maliyet ve harcamalar
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaEğitimin finansmanı
11. HaftaEğitim planlaması ve gerekçeleri
12. HaftaEğitim planlaması ve nüfus ilişkileri
13. HaftaKalkınma planlarında eğitim
14. HaftaBireysel Proje Sunuları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12224
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12424
Toplam İş Yükü3299210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir.    X
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir.    X
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir.    X
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır.    X
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler.    X
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular.     X
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar.    X
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır.    X
10. Etkili takım çalışması yapabilir.    X
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir.X    
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek