EYP635-02 - EĞİTİM EKONOMİSİ ve PLANLAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM EKONOMİSİ ve PLANLAMASI | EYP635-02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Diğer: bireysel çalışma ve sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yüksel KAVAK | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, eğitimin ekonomik boyutları ile eğitim planlamasının çeşitli boyutlarını kavramalarını ve eğitim-ekonomi ilişkilerine duyarlı olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, eğitim ekonomisi ve planlamasına ilişkin kuramsal bilgiyi ve bunun uygulamadaki yansımalarını ele alır. | |||||
Kaynaklar | 1. Adem, Mahmut. (1997). Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. 2. Kavak, Y. ve Burgaz, B. (1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. (Çeviri). Ankara: PEGEM Yayınları. 3. McMahon, W.W. (1999). Education and Development: Measuring the Social Benefits. Oxford University Press. 4. Psacharopoulos, G. ve H. A. Patrinos. (2004). ?Returns to Investment in Education: A Further Update?. Education Economics, 12 (2), 111 - 134. 5. Tural, Nejla Kurul. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayınları. 6. Ünal, L. Işıl. (1996). Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Ankara: EPAR Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, inceleme alanı ve temel kavramlar |
2. Hafta | Eğitim göstergeleri |
3. Hafta | Eğitimin ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkısı |
4. Hafta | Eğitimin ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkısı |
5. Hafta | Eğitimin dışsallıkları (Toplumsal yararları) |
6. Hafta | Eğitimin dışsallıkları (Toplumsal yararları) |
7. Hafta | Eğitimde maliyet ve harcamalar |
8. Hafta | Eğitimde maliyet ve harcamalar |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Eğitimin finansmanı |
11. Hafta | Eğitim planlaması ve gerekçeleri |
12. Hafta | Eğitim planlaması ve nüfus ilişkileri |
13. Hafta | Kalkınma planlarında eğitim |
14. Hafta | Bireysel Proje Sunuları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 32 | 99 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitim örgütlerindeki yönetim uygulamaları konusunda bilgi birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Eğitimle ilgili çeşitli olay ve olguları, eğitim yönetimi uygulamalarına olan etkisini bakımından değerlendirir. | X | ||||
3. Eğitim yönetimi uygulamalarının sonuçlarını birey, kurum ve toplum açısından çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
4. Çözüm önerilerini sorun çözmede etkili kullanır. | X | ||||
5. Daha etkili yönetim uygulamaları için bilimsel çalışmaları sürekli izler. | X | ||||
6. Farklı disiplin alanlarında üretilen bilgiyi eğitim yönetimi ve denetimi alanına uygular. | X | ||||
7. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
8. Alandaki uygulamaları irdeleyerek gelişme ve değişme noktalarını saptar. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | X | ||||
10. Etkili takım çalışması yapabilir. | X | ||||
11. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili politikaları ve planları kalite anlayışı çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
13. Farklı bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak informasyona ulaşabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek