TAR632 - İLKÇAĞ MEDENİYETLERİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÇAĞ MEDENİYETLERİ II | TAR632 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Antik medeniyetlerin siyasi tarihinin genel bir değerlendirmesini takiben antik Yunan, Anadolu uygarlıkları, hellenistik dönem ve Roma İmparatorluğu'nu genel çizgileriyle tahlil edip incelemektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Erken Yunan (coğrafya, yönetim, din, bilim), demir çağda Anadolu ve Ortadoğu kentleri-uygarlıkları, arkaik Yunan, klasik Yunan, Roma | |||||
Kaynaklar | Levi, P. (1987) Eski Yunan Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi. III. Cilt. İstanbul: İletişim Yayınları. McEvedy, C. (2004). İlk Çağ Tarihi Atlası. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. Aktüre, S. (2003). Anadolu?da Demir Çağı Kentleri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları Childe, G. (1998). Tarihte Neler oldu? İstanbul: Kırmızı Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlk çağ kapsamında kullanılacak kaynak ve methodoloji |
2. Hafta | Erken Yunan (M.Ö. 5000-M.Ö 2500) |
3. Hafta | Demir çağda Anadolu'da kentler: Urartular'dan antik Ephosos'a |
4. Hafta | İran, Suriye ve Filistin |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Arkaik Yunan (M.Ö. 700-M.Ö. 500) |
7. Hafta | Platon'un ideal devleti: Yasalar |
8. Hafta | Klasik Yunan (M.Ö. 500-M.Ö 100) |
9. Hafta | Heredot tarihi |
10. Hafta | Makedonya İmparatorluğu- Aristoteles: Nikomakhos'a Ahlak |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Roma tarihine giriş; Roma tarihinin kaynakları ve tarih yazıcılığı |
13. Hafta | Veni vidi vici: Anadolu'da Romalılar |
14. Hafta | Aurelius Augustinus'un Tanrı Devlet'i/ Antik dünyanın kapanışı |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 19 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 57 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek