HÇS767 - ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAS. HEMŞ. BİREYSEL ÇALIŞMA II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAS. HEMŞ. BİREYSEL ÇALIŞMA II | HÇS767 | 3. Yarıyıl | 0 | 8 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hicran Çavuşoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Nebahat Bora Güneş | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin çocuk sağlığı hemşireliğine ilişkin seçtiği bir alanda literatür taraması yaparak konuya özgü derinlemesine bilgi kazanmasını ve bu bilgileri klinik ortamda kullanmasını amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında gereksinim duyduğu bir konuda rehberlik altında özel çalışma yaptırılır. Seçilen konu ile ilgili kavram, kuram ve yeni gelişmeler ayrıntılı olarak incelenir. Öğrencinin kazandığı geniş bilgi birikimini uygulama alanında kullanması sağlanır. | |||||
Kaynaklar | Konuya ilişkin kitap ve makaleler önerilir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
2. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
3. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
4. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
5. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
6. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
7. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
8. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
9. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
10. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
11. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
12. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
13. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
14. Hafta | Seçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması) |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 13 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 13 | 2 | 26 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 42 | 17 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme. | X | ||||
2. Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme. | X | ||||
3. Araştırmaların bilimsel niteliğini değerlendirebilme | X | ||||
4. Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme | X | ||||
5. Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | ||||
6. Sağlık sorunu olan çocuğun bakımının yönetiminde hemşirelik kuramlarının etkinliğini test edebilme | X | ||||
7. Çocuk hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | ||||
8. Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | ||||
9. Çocuk hemşireliği alanında bir çalışmada ya da disiplinler arası çalışmada uzmanlık yapabilme | X | ||||
10. Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilme | X | ||||
11. Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme | X | ||||
12. Çocuk hemşireliği alanında yeni ve yaratıcı bilgiler üretebilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek