HÇS767 - ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAS. HEMŞ. BİREYSEL ÇALIŞMA II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI ve HAS. HEMŞ. BİREYSEL ÇALIŞMA II HÇS767 3. Yarıyıl 0 8 4 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hicran Çavuşoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Nebahat Bora Güneş  
Dersin amacıÖğrencinin çocuk sağlığı hemşireliğine ilişkin seçtiği bir alanda literatür taraması yaparak konuya özgü derinlemesine bilgi kazanmasını ve bu bilgileri klinik ortamda kullanmasını amaçlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuk sağlığı hemşireliğinin seçilen özel bir alanına ilişkin ileri düzeyde ayrıntılı literatür taraması yapar.
  2. Seçilen bu özel konu ile ilgili kazandığı bilgileri klinik ortamda uygulayabilir.
  3. Çocuk sağlığı hemşireliğinin özel bir alanında öğrendiği yeni kavram, kuram ve gelişmeler doğrultusunda, çocuğun ve ailesinin sorunlarının çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir.
Dersin içeriğiÖğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında gereksinim duyduğu bir konuda rehberlik altında özel çalışma yaptırılır. Seçilen konu ile ilgili kavram, kuram ve yeni gelişmeler ayrıntılı olarak incelenir. Öğrencinin kazandığı geniş bilgi birikimini uygulama alanında kullanması sağlanır. 
KaynaklarKonuya ilişkin kitap ve makaleler önerilir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
2. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
3. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
4. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
5. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
6. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
7. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
8. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
9. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
10. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
11. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
12. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
13. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
14. HaftaSeçilen konu ile ilgili klinik uygulama (vaka tartışması)
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1430
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1320
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama148112
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama13226
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi122
Toplam İş Yükü4217210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.     X
2. Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.    X
3. Araştırmaların bilimsel niteliğini değerlendirebilme    X 
4. Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme   X 
5. Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme  X   
6. Sağlık sorunu olan çocuğun bakımının yönetiminde hemşirelik kuramlarının etkinliğini test edebilme  X   
7. Çocuk hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme    X 
8. Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğine uygulayabilme     X
9. Çocuk hemşireliği alanında bir çalışmada ya da disiplinler arası çalışmada uzmanlık yapabilme    X 
10. Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilme    X 
11. Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme    X
12. Çocuk hemşireliği alanında yeni ve yaratıcı bilgiler üretebilme     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek