TAR755 - BATI DÜNYASININ OLUŞUMU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BATI DÜNYASININ OLUŞUMU | TAR755 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. F. Gümeç Karamuk | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilerin, Avrupa'nın Geç Antikite'deki doğuşundan itibaren Doğu Roma'dan uzaklaşarak Ortaçağ boyunca farklı bir kimlik hazırlığına geçişini, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerin de yardımıyla kavramasını sağlayacak alt yapıyı kazanmasını amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, Ortaçağda yaşanan Doğu-Batı ayrışması, Batı Ortaçağ birliğinin temel öğeleri, Skolastik'ten Hümanizm'e dönüşüm tartışılmaya çalışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Bloch, M. (1983) Feodal Toplum, çev. M. Kılıçbay, Ankara. Duby, G. (1995) Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, çev. M. Kılıçbay, Ankara Eco, U. (2003) Baudolino, çev. Ş. Gezgin, İstanbul Spies, O. (1979) Doğu Kültürünün Avrupa Üzerindeki Tesirleri, çev. N. Ersoy, Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Roma Dünyasının parçalanması |
2. Hafta | Doğu ve Batı kiliselerinin ortaya çıkışı |
3. Hafta | Ortaçağ Avrupasının siyasî kültürü I |
4. Hafta | Ortaçağ Avrupasının siyasî kültürü II |
5. Hafta | Grek doğu ve Latin batı ayrımının ortaya çıkışı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Bizans İmparatorluğunda din devlet ilişkileri |
8. Hafta | Batı Roma?nın siyasi kültürü |
9. Hafta | Batı Roma İmparatorluğunda din devlet ilişkisi |
10. Hafta | Avrupa?da üniversitelerin kuruluşu |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Skolastik düşünce?den hümanizme |
13. Hafta | Batı Avrupa?da düşünce ekolleri |
14. Hafta | İslam?ın Batı dünyasının oluşumuna etkisi I |
15. Hafta | İslam?ın Batı dünyasının oluşumuna etkisi II |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 33 | 163 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarih alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yaratıcı düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikir, tartışma ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Temel tarih kaynaklarını, bunların dil ve özelliklerini uzmanlık düzeyinde bilir ve tenkit eder, bu kaynaklardaki verileri bilgisayar programları dahil bilimsel yöntemlerle analiz edip değerlendirir, bu amaçla yeni model ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
4. Farklı tarih ekollerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklar ve bunlar tarafından üretilen tarihi bilgiyi yöntem ve içerik olarak karşılaştırır ve değerlendirir. | X | ||||
5. Karmaşık tarihi problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapmak üzere ileri düzeyde proje tasarımı ve uygulaması gerçekleştirir, bu amaçla disiplinler arası ekip oluşturup yönetir. | X | ||||
6. Genel olarak beşerî bilimler özel olarak tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
7. Tarihî ve kültürel mirasın korunmasına, toplumda tarih bilincinin oluşturulmasına yönelik çalışmalarda ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler, bu kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek