TAR627 - TARİH METODOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİH METODOLOJİSİ | TAR627 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Özlem Sert, Dr. Hakan Kaynar | |||||
Dersin amacı | Bir bilimsel disiplin olarak tarihin yöntemi ve tarih araştırmacısının takip etmesi gereken usul ve esasları öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tarih biliminin tanımı ve konusu, Tarih biliminin beşeri ve tarihi bilimler arasındaki yeri ve bunlarla ilişkileri | |||||
Kaynaklar | Togan, Z.V. (1969), Tarihte Usul, İstanbul, İÜ Yay. Burke, P. (1994) Tarih ve Toplumsal Kuram, Çev. Mete Tunçay, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay. Carr, E.H. (1996) Tarih Nedir?, Çev. Misket Gizem Gürtürk, 5. Bsk., İstanbul: İletişim Yay. Tosh, J. (1997) Tarihin Peşinde, İstanbul, Tarih Vakfı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tarih nedir? |
2. Hafta | Tarih ve diğer sosyal ve beşeri bilimler |
3. Hafta | Tarihin yardımcı bilimleri |
4. Hafta | Tarihin yöntemi olarak tenkit |
5. Hafta | Tarihî olgu kavramı |
6. Hafta | Tarihte nesnellik ve nedensellik |
7. Hafta | Tarihin taksimleri: Çağlara göre taksim |
8. Hafta | Tarihin taksimleri: Mekan ve coğrafya |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Tarihin taksimleri: Temalar |
11. Hafta | Tarih ve kimlik |
12. Hafta | Hafıza, hatıra ve tarih |
13. Hafta | Sözlü tarih |
14. Hafta | Postmodernizm ve tarih |
15. Hafta | Genel sınav ve sunumlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 22 | 22 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 89 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek