TAR615 - OSMANLI TARİHİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI TARİHİ I | TAR615 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Rüya Kılıç | |||||
Dersin amacı | Kuruluştan 1699?a kadar Osmanlı Devleti?nin siyasi, idari ve askeri tarihini incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | (Kuruluşundan 1699'a kadar) Osmanlı devletinin kuruluşu, yükselmesi, askerî, idarî, siyasî gelişme ve diğer ülkelerle münasebetleri incelenir. | |||||
Kaynaklar | İnalcık, H. (2003). Osmanlı İmparatorluğu-Klasik Çağ, Çev. Ruşen Sezer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Özel, O.-Öz, M. (haz.). (2000). Söğüt?ten İstanbul?a, Ankara: İmge. Emecen, F. (2011). Osmanlı Klasik Çağında Siyaset, İstanbul: Timaş. Emecen, F. (2012). Fetih ve Kıyamet, İstanbul: Timaş. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Osmanlı tarihinin dönemlendirilmesi çalışmaları |
2. Hafta | Osmanlı siyasi ve askeri tarihine yaklaşımlar ve bunların değerlendirilmesi |
3. Hafta | Osmanlı tarihinin kaynakları ve özellikleri |
4. Hafta | Osmanlı klasik çağına giriş: kuruluştan fetret devrine |
5. Hafta | İmparatorluk çağı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Fatih Sultan Mehmed ve etrafındaki dünya |
8. Hafta | Osmanlı Doğu siyaseti |
9. Hafta | Sultan Süleyman ve çağı |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Merkezi yönetim, eyalet yönetimi ve tımar sistemi |
12. Hafta | Padişah, hanedan ve toplum |
13. Hafta | Askeri ve mali düzende değişim |
14. Hafta | 16. yüzyıl sonu ve 17. yüzyıldaki dönüşümün değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 19 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 57 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarih bilimiyle ilgili temel kavram ve kuramları, tarihin diğer sosyal bilimlerle ilişkisini, benzerlik ve farklarını kavrar ve açıklar. | X | ||||
2. Temel tarih kaynaklarını, bunların dil ve özelliklerini bilir, tarihi kaynaklardaki verileri bilimsel teknik ve yöntemlerle analiz edip değerlendirir. | X | ||||
3. Tarihi olay ve olguları dün, bugün ve gelecek bağlamında değerlendirir. | X | ||||
4. Farklı tarih ekollerinin ortaya çıkış sebeplerini açıklar ve bunlar tarafından üretilen tarihi bilgiyi yöntem ve içerik olarak eleştirel bir yaklaşımla karşılaştırır. | X | ||||
5. Küresel ve yerel ölçekte, siyasî, sosyal, ekonomik ve bilimsel gelişmeleri izleyerek tarihî perspektiften açıklar ve değerlendir. | X | ||||
6. Güncel bir problemin geçmişini araştırmak üzere kendi başına proje geliştirir ve tamamlar, bulguları yorumlayarak çözüm geliştirir. | X | ||||
7. Ekip çalışması öğrenir, diğer sosyal bilim alanlarıyla karmaşık problemlerin çözümüne yönelik ortaklaşa çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Tarihle ve diğer sosyal bilimlerle ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış bilimsel çalışmaları takip edip açıklar, farklı veri ve yöntemlerle bildiri, makale ve proje raporu gibi çalışmalar hazırlar. | X | ||||
9. Sorgulayıcı bakış açısı kazanır, başkalarının düşünce ve eylemlerini anlamaya çalışır, öz eleştiri yapar, bulgu ve düşüncelerini ilmî bir tarzda sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek