EPO642-02 - PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I EPO642-02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriProje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Küçük grup tartışma, Grup seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri 
Dersin amacıProgram geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlayabilme
  2. Program geliştirme model ve kuramlarını anlayabilme
  3. Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme
  4. Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme
Dersin içeriğiProgram geliştirme ile ilgili kavramlar; yetişek geliştirme ilkeleri; yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temelleri; yetişek kuramları, modelleri; yetişek geliştirmede sorunlar ve yönelimler. 
KaynaklarErtürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan.
Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2. HaftaProgram Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3. HaftaProgram Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4. HaftaProgram Tasarımı Yaklaşımları
5. HaftaEğitimde Program Geliştirme Modelleri
6. HaftaProgram Geliştirmenin Planlanması
7. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
8. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
11. HaftaProgramların Denenmesi
12. HaftaProgramın Değerlendirilmesi
13. HaftaPrograma Süreklilik Kazandırılması
14. HaftaProgram Geliştirmede Yeni Yönelimler
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama11616
Proje12424
Ödevler12222
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3289180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.     X
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.     X
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.    X
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.    X
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.    X
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.    X
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.    X
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.    X
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.    X
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek