ADB693 - ADLİ DİLBİLİM UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ADLİ DİLBİLİM UYGULAMALARI ADB693 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 2 2 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Aslı Gülsüm Budak, Dr. Ayşe Zeynep Aydın  
Dersin amacıAdli dilbilim alanında tezli/tezsiz yüksek lisans yapan öğrenciler için, tez projesini hazırlamak veya bir örnekolay üzerinden uygulama raporu hazırlamak ve bu çalışmaları yürütmek için bu ders planlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, I.Adli dilbilim alanındaki uygulama çeşitliliğini kavrayacaktır. II.Adli davalara konu olmuş ya da olabilecek dilbilimsel örnekler üzerinde incelemeler yapabilecek ve fikir geliştirebilecektir. III.Örnekolayların incelenmesi yoluyla değişik olaylarda ne tür dilbilimsel uygulamaların devreye alınabileceği konusunda gerekli donanıma kavuşacaktır. IV.Seçtiği örnek üzerinden olay incelemeyi, olayı tartışmayı ve bu konuyu raporlamayı kavrayacaktır.
Dersin içeriğiDilbilimin adli alanda uygulamaları üzerine tartışma;
? Örnekolaylar üzerine tartışma ve sunuş
? Uygulama literatürüne ilişkin tartışmalar
? Adli dilbilim alanında kullanılan tekniklerin ve araçların tanıtımı ve incelenmesi
? Çalışma raporu hazırlanması
? Çalışma raporları üzerine tartışmalar
 
KaynaklarGibbons, J. 2003. Forensic Linguistics. UK: Oxford Publishing Adalet Yayınevi, Ankara, 2011, 626 s. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖrnek olaylar üzerine tartışma ve sunuş
2. HaftaÖrnek olaylar üzerine tartışma ve sunuş
3. HaftaUygulama literatürüne ilişkin tartışmalar
4. HaftaUygulama literatürüne ilişkin tartışmalar
5. HaftaUygulama literatürüne ilişkin tartışmalar
6. HaftaI. Ara Sınav
7. HaftaAdli dilbilim alanında kullanılan tekniklerin ve araçların tanıtımı
8. HaftaAdli dilbilim alanında kullanılan tekniklerin ve araçların tanıtımı
9. HaftaAdli dilbilim alanında kullanılan tekniklerin ve araçların incelenmesi
10. HaftaAdli dilbilim alanında kullanılan tekniklerin ve araçların incelenmesi
11. HaftaÇalışma raporu hazırlanması
12. HaftaÇalışma raporu hazırlanması
13. HaftaÇalışma Raporları Üzerine Tartışmalar
14. HaftaÇalışma Raporları Üzerine Tartışmalar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1411154
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11616
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4450232

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.   X 
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.  X  
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.   X 
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.  X  
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek