ADB734 - SANAL YENİDEN YAPILANDIRMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANAL YENİDEN YAPILANDIRMA | ADB734 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. A. Murat AYTEKİN | |||||
Dersin amacı | Değişik koşullarda elde edilmiş organik buluntu ya da kalıntıların geometrik morfometrik yöntemler başta olmak üzere farklı bilgisayar ve biyometrik metodoloji kullanılarak sanal olarak görselleştirilmesinin kural ve esaslarını uygulamalı olarak aktarılmasını kapsamaktadır. Klasik Morfometri, Geometrik Morfometri, Bilgisayar Destekli Paleontoloji, Modelleme Görselleme, Yüz Tanıma, Yeniden Yapılandırmanın Temelleri, Paleodiagnostik ve Paleoforensik, Sanal Gerçeklik ve Gerçek Sanallık, Adli Uygulamalar gibi başlıklar altına incelenecek her türlü verinin analizi yapılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Verinin sanal ortama aktarımı, düzeltilmesi, görünür ve analiz edilir hale getirilmesi ile analizi | |||||
Kaynaklar | 1. Zollikofer, CP and Ponce de Leon, M. Virtual Reconstruction: A Primer in Computer-Assisted Paleontology and Biomedicine. Wiley.2010. 2. Bookstein, FL. Morphometric Tools for Landmark Data: Geometry and Biology. Cambridge Press. 1991. 3. Weber, GW and Bookstein, FL. Virtual Anthropology: A guide to a newe interdisciplinary field. Springer. 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klasik Morfometri (Data eldesi, biyometrik analiz, UPGMA, PCA ve CANOVAR) (T) Pratik uygulamalar(P) |
2. Hafta | Klasik Morfometri (Data eldesi, biyometrik analiz, UPGMA, PCA ve CANOVAR) hazırlanması (T) Pratik uygulamalar (P) |
3. Hafta | Geometrik morfometri (Büyüklük ve biçim, çoklu analiz, D?Arcy?den Kendall?a biçim analizi, biçim uzayı, biçim farkları ve biçim değişikliğinin görselleştirilmesi, Öklid mesafesi) Pratik Uygulamalar (P) |
4. Hafta | Geometrik morfometriEDMA ve altın oran, Warplar, Sentroid büyüklüğü, Procrustes, Bookstein Biçim Analizi, Outline Analizi, Fourier dizileri, İstatistiksel filtreler) (T) Pratik uygulamalar (P) |
5. Hafta | Bilgisayar destekli paleontoloji (Data eldesi, data çözümlemesi ve 3D yapılandırma, Kraniyometrik data, mandibular data, sanal fosil yeniden yapılandırması, morfometrik veri tabanı, form karşılaştırma, büyüme modelleri, fizik antropolojideki klasik v |
6. Hafta | I. Ara Sınav |
7. Hafta | Modelleme (2D, 3D yapıların modellenmesi, ortak biçim modeli, hacim data, yüzey data, landmark data, uzamsal data) (T) Pratik uygulamalar (P) |
8. Hafta | Görselleme (X, CT, Multislice, Helical ve Slice, Endüstriyel tomografi, MR, Yüzey tarayıcı, 3D görselleştiriciler (T) Pratik uygulamalar (P) |
9. Hafta | Yüz tanıma (Temel yüz tanıma, ayrışama, biçimlendirme) (T) Pratik uygulamalar (P) |
10. Hafta | Yeniden yapılandırmanın temelleri (Fiziksel ve sanal yeniden yapılandırma, anatomik bilgi ve bilgisayar grafiklerinin birleştirilmesi, tafonomik senaryolar, yumuşak douların birleştirilmesindeki klasik ve modern yaklaşımlar) (T) Pratik uygulamalar |
11. Hafta | Paleodiagnostik ve Paleoforensic (Teori ve uygulama) (T) Pratik uygulamalar (P) |
12. Hafta | Sanal gerçeklik ve gerçek sanallık (Hızlı prototip eldesinin esasları, sanal cisimlerin fizikselleştirilmesi)(T) Pratik uygulamalar (P) |
13. Hafta | Adli Uygulamalar (Çürümüş, kokuşmuş, kemik, kemik parçası, tam iskelet, kafatası, görsellenmiş materyal ve yüz modellemeleri )(T) Pratik uygulamalar (P) |
14. Hafta | Adli Uygulamalar (Çürümüş, kokuşmuş, kemik, kemik parçası, tam iskelet, kafatası, görsellenmiş materyal ve yüz modellemeleri )(T) Pratik uygulamalar (P) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 49 | 231 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek