ADB733 - ADLİ PALİNOLOJİDE ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ADLİ PALİNOLOJİDE ÖZEL KONULAR ADB733 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
Deney
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Cahit DOĞAN 
Dersin amacıAdli Palinolojide meydana gelen son değişiklikler, çeşitli deneysel uygulamalar ve farklı konuların ele alınacağı, daha önce meydana gelmiş olayların ve çözümlerinin incelenerek yorumlanacağı bir ders olacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders ile öğrenciler palinolojik delilerden yararlanarak, bu delillerin adli olaylarda nasıl kullanılabileceği ve bu olayların nasıl çözüme kavuşturulabileceği hakkında yeterli bilgiye sahip olacaktır. Dersin teorik kısmında edindikleri bilgiler ışığında, pratik kısımda örnek olayların verilerinden faydalanılarak, olay yerini ve zamanını tespit etmeye çalışacaklardır.
Dersin içeriğiAdli Palinoloji?nin tarihi ve adli palinoloğun mahkemedeki rolü, rapor hazırlanması, Örnek olayların incelenmesi ve Adli Palinoloji?de güncel gelişmeler. 
Kaynaklar1-Erdtman, G., The acetolysis method, A Revised Discription, Svensk Bo., Tidskr., 54, 561?564, 1960.
2-Erdtman, G., Pollen Morphology and Plant Taxonomy, Angiosperms, Stockholm: Almqvist and Wiksell, 1952.
3-Punt, W., Hoen, P.P., Blackmore, S., Nilsson, S. and Le Thomas, A., Glossary of pollen and spore terminology, Review of Palaeobotany and Palynology, 143 (1?2), 1?81, 2007.
4-Bryant, V.M., Mildehall, D.C., 2001. Forensic Palynology: A New Way To Catch Crooks. Erişim: [http://www.crimeandclues.com/pollen.html, Erişim Tarihi: 05.01. 2007].
5-Doğan, C., Karakuş, O., 2007. Türkiye?de Palinolojik Delillerin Yardımıyla Çözülen İlk Hırsızlık Olayı, Adli Bilimler Dergisi, 6 (4):36-42.
6-Doğan, C., Adli Palinoloji, 373-395. Editör: Oğuz Karakuş, 2011. Adli Bilimler, Adalet Yayınevi, Ankara, 2011, 626 s.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAdli Palinoloji?nin tarihi ve adli palinoloğun mahkemedeki rolü (T) Polen preparatlarının hazırlanması: Wodehouse yöntemi ve Erdtman yöntemi
2. HaftaPolenin tanımı ve polen morfolojisine giriş (T) Polen teşhisinde kullanılan morfolojik polen karakterlerinin mikroskop altında incelenmesi (P)
3. HaftaAdli palinoloji çalışmaları açısından bitki çeşitliliği ve çiçeklenme dönemlerinin önemi (T) Farklı dönemlere ait atmosferik polen preparatlarının incelenmesi
4. HaftaAdli palinoloji çalışmaları açısından bitkilerin tozlaşma biçimlerinin önemi (T) Farklı tozlaşma biçimlerine sahip bitkilerin polenlerinin karşılaştırılarak mikroskop altında incelenmesi (P)
5. HaftaBöceklerle tozlaşan bitkilerin palinolojik özellikleri ve adlı açıdan önemi (T) Böceklerle tozlaşan önemli bazı bitki taksonlarına ait polenlerin mikroskop altında incelenmesi (P)
6. HaftaI. Ara Sınav
7. HaftaEndemik bitkilere ait polenlerin adli açıdan önemi (T) Türkiye endemiği önemli bazı bitki taksonlarına ait polenlerin mikroskop altında incelenmesi (P)
8. HaftaDünya?dan örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
9. HaftaDünya?dan örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
10. HaftaTürkiye?den örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
11. HaftaTürkiye?den örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
12. HaftaPalinolojik veri tabanları ve adli palinoloji açısından önemi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
13. HaftaAdli palinoloji çalışmalarındaki zorluklar (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
14. HaftaAdli palinolojide güncel gelişmeler (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P)
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5851259

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.   X 
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.  X  
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.  X  
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.  X  
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek