ADB733 - ADLİ PALİNOLOJİDE ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADLİ PALİNOLOJİDE ÖZEL KONULAR | ADB733 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Deney Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Cahit DOĞAN | |||||
Dersin amacı | Adli Palinolojide meydana gelen son değişiklikler, çeşitli deneysel uygulamalar ve farklı konuların ele alınacağı, daha önce meydana gelmiş olayların ve çözümlerinin incelenerek yorumlanacağı bir ders olacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Adli Palinoloji?nin tarihi ve adli palinoloğun mahkemedeki rolü, rapor hazırlanması, Örnek olayların incelenmesi ve Adli Palinoloji?de güncel gelişmeler. | |||||
Kaynaklar | 1-Erdtman, G., The acetolysis method, A Revised Discription, Svensk Bo., Tidskr., 54, 561?564, 1960. 2-Erdtman, G., Pollen Morphology and Plant Taxonomy, Angiosperms, Stockholm: Almqvist and Wiksell, 1952. 3-Punt, W., Hoen, P.P., Blackmore, S., Nilsson, S. and Le Thomas, A., Glossary of pollen and spore terminology, Review of Palaeobotany and Palynology, 143 (1?2), 1?81, 2007. 4-Bryant, V.M., Mildehall, D.C., 2001. Forensic Palynology: A New Way To Catch Crooks. Erişim: [http://www.crimeandclues.com/pollen.html, Erişim Tarihi: 05.01. 2007]. 5-Doğan, C., Karakuş, O., 2007. Türkiye?de Palinolojik Delillerin Yardımıyla Çözülen İlk Hırsızlık Olayı, Adli Bilimler Dergisi, 6 (4):36-42. 6-Doğan, C., Adli Palinoloji, 373-395. Editör: Oğuz Karakuş, 2011. Adli Bilimler, Adalet Yayınevi, Ankara, 2011, 626 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Adli Palinoloji?nin tarihi ve adli palinoloğun mahkemedeki rolü (T) Polen preparatlarının hazırlanması: Wodehouse yöntemi ve Erdtman yöntemi |
2. Hafta | Polenin tanımı ve polen morfolojisine giriş (T) Polen teşhisinde kullanılan morfolojik polen karakterlerinin mikroskop altında incelenmesi (P) |
3. Hafta | Adli palinoloji çalışmaları açısından bitki çeşitliliği ve çiçeklenme dönemlerinin önemi (T) Farklı dönemlere ait atmosferik polen preparatlarının incelenmesi |
4. Hafta | Adli palinoloji çalışmaları açısından bitkilerin tozlaşma biçimlerinin önemi (T) Farklı tozlaşma biçimlerine sahip bitkilerin polenlerinin karşılaştırılarak mikroskop altında incelenmesi (P) |
5. Hafta | Böceklerle tozlaşan bitkilerin palinolojik özellikleri ve adlı açıdan önemi (T) Böceklerle tozlaşan önemli bazı bitki taksonlarına ait polenlerin mikroskop altında incelenmesi (P) |
6. Hafta | I. Ara Sınav |
7. Hafta | Endemik bitkilere ait polenlerin adli açıdan önemi (T) Türkiye endemiği önemli bazı bitki taksonlarına ait polenlerin mikroskop altında incelenmesi (P) |
8. Hafta | Dünya?dan örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
9. Hafta | Dünya?dan örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
10. Hafta | Türkiye?den örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
11. Hafta | Türkiye?den örnek olayların incelenmesi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
12. Hafta | Palinolojik veri tabanları ve adli palinoloji açısından önemi (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
13. Hafta | Adli palinoloji çalışmalarındaki zorluklar (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
14. Hafta | Adli palinolojide güncel gelişmeler (T) Türkiye?de yayılış gösteren önemli bitki taksonlarının polenlerinin mikroskopta incelenmesi (P) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 58 | 51 | 259 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek