ADB611 - İSKELETTE ÖLÜM ESNASI ve SONRASINDAKİ DEĞİŞİMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İSKELETTE ÖLÜM ESNASI ve SONRASINDAKİ DEĞİŞİMLER | ADB611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz Selim Erdal | |||||
Dersin amacı | İskelette adli durumun belirlenmesi. İskelette ölüme yol açan makroskobik kanıtların ve bunların oluşum biçimlerinin belirlenmesi, kesici yaralanmaları; delici yaralanmaları; küt silah yaralanmaları; iskelette çürüme; kemikte yanma, yakılma süreci. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, kalıntıların adli bir durumun tespitini, ölüme yol açan yaralanma biçimlerini, yanma ve yakılma gibi süreçlerin kemikler üzerinde bıraktığı ayırt edici özellikleri içermektedir. | |||||
Kaynaklar | 1. Introduction to Forensic Anthropology. Byers S.N. 2002. Boston Allyn ve Bacon. 2. Forensic Anthropology. El-Najjar MY ve McWilliams K.R. 1978. Springfield: Chrales C. Thomas. 3. Bodies of Evidence. Grauer A.L. 1995. New York: Wiley. 4. The Analysis of Burned Human Remains. Schmidt C.W. Symes S.A. 2008. Amsterdam: Elsevier. 5. Advances in Forensic Taphonomy: Method, Theory and Archaeological Perspectives. Haglund W.D ve Sorg M.H. 2001. Boca Raton: CRC Pres. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İskelette adli durumların tespiti (T) İskelette adli durumların tespiti (P) |
2. Hafta | Hayvan-insan kemiklerinin ayrımı (T) Hayvan-insan kemiklerinin ayrımı (P) |
3. Hafta | Eski ve yeni kemiklerin ayrımı (T) Eski ve yeni kemiklerin ayrımı (P) |
4. Hafta | Ölüme yol açan olası nedenler (T) Ölüme yol açan olası nedenler (P) |
5. Hafta | Kesici silah yaralanmaları (T) Kesici silah yaralanmaları (P) |
6. Hafta | Delici silah yaralanmaları (T) Delici silah yaralanmaları (P) |
7. Hafta | Küt silah yaralanmaları (T) Küt silah yaralanmaları (P) |
8. Hafta | Ateşli silah yaralanmaları (T) Ateşli silah yaralanmaları (P) |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Yanma ve yakılma ile iskelette meydana gelen değişimler (T) Yanma ve yakılma ile iskelette meydana gelen değişimler (P) |
11. Hafta | Yanmış bireylerde yaş ve cinsiyet tahmini (T) Yanmış bireylerde yaş ve cinsiyet tahmini (P) |
12. Hafta | Ölüm sonrası değişimler (T) Ölüm sonrası değişimler (P) |
13. Hafta | Dönem ödevleri (T) Sunum (P) |
14. Hafta | Dönem ödevleri (T) Sunum (P) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 52 | 260 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek