İMT600-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | İMT600-01 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlamış olmak. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. A. Şirin Okyayuz | |||||
Dersin amacı | Tez aşamasında olan öğrencinin kaynakları, çalışmaları ve araştırmaları değerlendirilerek tezin yazılan bölümleri gözden geçirilir ve öğrencinin çalışmasını Yükseklisans tezi halinde sunması sağlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrenciler seçtikleri konu ile ilgili yükseklisans tezi yazmayı öğrenirler. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili kaynaklar tez danışmanı tarafından önerilir. Ayrıca tez öğrencisi kendisi de kaynak araştırması yapar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar. |
2. Hafta | Seçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar. |
3. Hafta | Seçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar. |
4. Hafta | Seçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar. |
5. Hafta | Öğrenci bulduğu kaynakları tez danışmanına gösterir. |
6. Hafta | Tez danışmanı ve öğrenci kaynakları analiz ve sentez eder. |
7. Hafta | Tez danışmanı ve öğrenci kaynakları analiz ve sentez eder. |
8. Hafta | Öğrenci tez yazma aşamasına geçer. |
9. Hafta | Öğrenci tezini yazar. |
10. Hafta | Öğrenci tezini yazar. |
11. Hafta | Öğrenci tezini danışmanına gösterir. Danışmanı tezi okur, önerilerde bulur ve düzeltmeler yapar. |
12. Hafta | Öğrenci tezini danışmanın düzeltmeleri ve önerileri doğrultusunda düzeltir. |
13. Hafta | Öğrenci tezini danışmanın düzeltmeleri ve önerileri doğrultusunda düzeltir. |
14. Hafta | Tez danışmanı son düzeltmeleri ve önerileri yapar. Öğrenci de bunları düzelterek tezini hazır hale getirir. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 1 | 11 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 25 | 92 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı dillere ait kültürlere hakimdir, ulusal ve uluslararası boyutta genel kültüre sahiptir. | X | ||||
2. Çalışma dillerini farklı iletişim durumlarında kullanabilecek düzeyde bilir. | X | ||||
3. Çalıştığı alanlarda çeviri yapabilecek düzeyde terminoloji ve özel alan bilgisine sahiptir. | X | ||||
4. Çeviribilim yaklaşımlarına hakimdir. | X | ||||
5. Çevirmenlik meslek bilgisine sahiptir. | X | ||||
6. Yazılı, sözlü, işitsel, görsel kaynak metni; işverenin taleplerine, metnin özelliklerine, alımlama koşullarına, kullanılan terimceye, alan diline ve yerel kullanıma uygun olarak erek dile aktarabilir. | X | ||||
7. Çevirileri kaynak metnin içeriği, görsel özellikleri ve amacına uygunluğu açısından değerlendirebilir ve düzeltebilir. | X | ||||
8. Proje yönetimi yapabilir ve ekip çalışması içinde diğer ekip üyeleriyle uyumlu çalışabilir. | X | ||||
9. Çeviri sürecinin gerektirdiği araştırmaları yapabilir. | X | ||||
10. Tek veya çok dilli terminoloji çalışması yapabilir. | X | ||||
11. Bilgi ve çeviri teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir | X | ||||
12. Çeviri sürecindeki değişik aşamaları, çeviri stratejilerini ve karşılaşılan sorunları tanımlayabilir ve bu sorunların çözümlerine ilişkin yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
13. Çeviribilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
14. Eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez-değerlendirme yetisine sahiptir. | X | ||||
15. Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek